Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

• Liknande innehåll

• vildmark
      Av vildmark
      Har det tittat fram några rävvalpar på era marker? Hemma vid tornet verkar det tämligen dött.. bara två vuxna rävar som besöker åteln.. Som väl är har jag flera åtlar...

• vandraren
      Av vandraren
      tax, drever, labbe, spets, vorsteh osv osv.
      Tänkte vi/man kunde dela med sig av sina fördomar på ett kärlexfullt sätt med glimten i ögat! Jag har t.ex flera kompisar med strävhåriga taxar medan jag har korthår. Vi kivas alltid med varandra, om det egna hårlagets förtjänster, och ännu hellre om det andra hårlagets ohemult många brister!!! Man kan lixom inte låta bli....
      Nu vill jag få reda på vad andra tycker om, framförallt, andras konkurrerande rasers brister och tillkortakommanden, dessutom kryddat med påhopp på hundförare som tillhör hundarna i de olika kategorierna.
      Jag har ett önskemål, då jag nyss blivit med labbe, om påhopp kring just denna ras, så jag vet vad jag skall skaffa.... En oljerock fick jag två dagar efter Jackie kommit hit. En slump, men en lycklig sådan...? Vilka stövlar har en labbeägare? Vad bär han/hon på huvudet?
      Jag kan börja med ett påhopp, för att illustrera vad jag menar:
      Vildsvinshundförare ser ut som en blandning mellan en televerkare och commandosoldat!
      Det var ju inte så farligt...? Men så är ju jag en ovanligt snäll mänska oxå....
      p.
    • PerT
      Av PerT
      Jaha då har det hänt. Griffon Nivernais-tiken har blivit smygbetäckt av vår blandras GN/jämte. Om vi gissar rätt så är det 2-3 veckor kvar. Båda jagar, tiken är bra. Hanen en unghund som iaf påbörjat sin jaktliga bana så det finns bra förutsättningar på båda sidor.
      Hur brukar sånt funka vid försäljning av jagande blandras, är det svårt att hitta köpare?
      Har jaktsidan regler kring annonsering av valpar där man återkommande följer kullen med annonsen?
      /Per
https://www.AUTOdoc.SE
PerT

Sålda. Valpar 75% Griffon Nivernais × 25% Jämthund.

Recommended Posts

PerT

Vår renrasiga Griffon Nivernais-tik smet med unghunden, en jämte&GN på egen date. Följden av det är födda 15/1 syns nedan. 

Mamman ställer älg och gris. Driver räv och hare. 
Hanen är än så länge en unghund som jagar nästan bra ibland, ställer gris ibland och jagar löv vissa dagar.
Vet inte vad värdet är på såna valpar. 
För mig är det viktigt att de får jaga och hamnar hos en bra husse och matte.
Pris 7000 kr

20180120_123214-1152x648-576x324.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
PerT

Börjat gå nu. Snart kan man besöka dom../Per

20180204_131355-1152x648-288x162.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
PerT

Då är det två hanar kvar. Leveransklara 11/3./Per

20180224_140930-648x1152.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
PerT

Alla bokade, dock ej leverade. Nu är det väntelista utifrån ev ändringar som gäller. Mvh Per

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
PerT

Sålda
Mvh Per

Dela det här inlägget

Länk till inlägget