Hoppa till innehåll

Seg ejektor?


Givdul

Recommended Posts

Övre ejektorn på min 686 kastar ibland inte ut tomhylsan som den undre gör. När man bryter bössan lite mer försiktigt aktiveras bara den undre när bössan är helt bruten medan den övre inte aktiveras förrän man gör en tillstymmelse till att stänga igen. Bryter man bössan med lite mer fart och kraft så funkar båda som dem ska.

Som sagt verkar den seg men kastar ut med besked när den väl aktiveras vilket den gör när man efter att bössan är sitt mest brutna läge rör den lite grann som om man ska stänga igen. Ursäkta rörig förklaring men kan inte beskriva det bättre med ord.

Vad är troligt fel och hur åtgärdas det?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bössan är skinande ren så det är inte problemet, men antar att det blir till att lämna bort den. Även om man förstår lite om bössor så ska man kanske inte försöka åtgärda ejektorerna på en Beretta själv. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

29 minutes ago Givdul sa:

.... så ska man kanske inte försöka åtgärda ejektorerna på en Beretta själv. 

Ett klokt beslut..... 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

44 minutes ago pmt sa:

Ett klokt beslut..... 

T

Nu när jag ändå har dig lite involverad i tråden kan du väl nicka eller ruska på huvudet åt följande?

Som jag förstår det är ejektorn det som är den svaga punkten på en 686 eftersom det inte krävs mer än nån grad eller krökning för att dem ska strula och att dem är hyffsat inpassade (vilket jag förstår att dem, likt många andra vapen, blivit sämre på med tiden). Detta förutom att ejektorn är det viktigaste att hålla rent under då (tack för predikningarna;)).

Farsans har en från 80-talet. Den känns mer ”krispig” (på ett bra sätt) när ejektorerna far ut medan min känns lite mer ”plotjoff”.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja, det gäller alla ejektorer. Och den svagaste punkten på Beretta-bockarna är det inte heller om du frågar mig. 

Att en ny är lite degigare är rätt naturligt - låt dem jobba ett par tusen ggr så är det mer krispigt..... 

I ditt fall är det förr utlösaren som spökar, inte ejektorn i sig. 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago pmt sa:

Nja, det gäller alla ejektorer. Och den svagaste punkten på Beretta-bockarna är det inte heller om du frågar mig. 

Att en ny är lite degigare är rätt naturligt - låt dem jobba ett par tusen ggr så är det mer krispigt..... 

I ditt fall är det förr utlösaren som spökar, inte ejektorn i sig. 

T

Alltså ”vingarna” i förstocken? Jag ser inget fel på dem och känner inget konstigt, men återigen så är det väl en inpassningsfråga?

Så... smeden eller fortsätta skjuta? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Givdul sa:

Alltså ”vingarna” i förstocken? 

Nej, det är upphaket. Jag menar utlösarna.

8 hours ago Givdul sa:

Så... smeden eller fortsätta skjuta? 

Beror på hur skjutkåt du är...... Det är inget som tar stryk av det, det är mest irriterande......

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hade lite problem med mina övre utkastare på min 687a.

Det räckte med att jag bara bröt bössan så for patronen ur fast jag inte hade skjutit.

Efter att jag rengjorde dom där metall grejorna i förstocken som petar in i blocket så försvann problemet.
Hade nog hamnat lite stockolja där.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...