Hoppa till innehåll

På promenad utan bössa men med gris


millen

Recommended Posts

En promenad på eftermiddagen idag dock utan bössa. Hinner knappt runt knuten innan en hare rusar från en lega väl inom hagelhåll. Går sedan och plockar lite skräp som blåst in med den hårda vinden. En och annan fasan dundrar iväg.

När jag sedan kommer till backen där jag tidigare sett spår efter vildsvin ser det väldigt nybökat ut. Jag går vidare och hör hur det knakar till i täta enesnår. Ett grymt från en gris och sedan kommer ett ganska stort vildsvin farande knappt 20 meter framför mig. Jag har faktiskt aldrig gått på vildsvin tidigare och det var lite läskigt. Vi är inte helt pigga på att ha vildsvin runt knuten så jag undrar om det blir lätt att skrämma iväg flocken. Jag har ju läst tidigare att vissa flockar flyr så for de blir störda. Jag har funderat lite på om jag skulle försöka skjuta någon gris men hittills har det känts som besöken bara skett enstaka nätter.  

Kanske får promenera lite oftare utan hagelbössa men med 308 på ryggen. Samtidigt tror jag att det är sällsynt att grisen lämnar det täta snåret för att springa på öppna fällt i fullt dagsljus. Denna grisen sprang över ett fällt sedan längs ett stengäre ett par hundra meter, den sprang sedan rätt över en å med rätt djupt vatten. Det stänkte som om en häst hade sprungit i ån. Sedan gjorde den en kringgående rörelse för att sedan troligen stanna i nya snår kanske hundrafemtio meter från där jag stod. Det knakade lite till i snåret nära mig så jag drog mig undan lite försiktigt utan att passera snåret.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...