Hoppa till innehåll

Jaktsidans Pip-puffar tråd.


Sako_Finnbear

Recommended Posts

Jag har ngn gammal Ratos liggandes någonstans men sumpat mina två favoriter.. Jag körde alltid samma så fösta hängde med bra många år.. Andra köpte jag i Grekland efter att ha förlagt första på biltaket påväg till Arlanda.. Den fick jag stil på först vid hemkomst med hjälp av dremeln.. Sen sumpade jag när jag kutade ifatt en skammad kråka för två år sen. Sen dess rökstopp. 

Men visst saknar man holken!!! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

54 minutes ago Hipshot sa:

Jag har ngn gammal Ratos liggandes någonstans men sumpat mina två favoriter.. Jag körde alltid samma så fösta hängde med bra många år.. Andra köpte jag i Grekland efter att ha förlagt första på biltaket påväg till Arlanda.. Den fick jag stil på först vid hemkomst med hjälp av dremeln.. Sen sumpade jag när jag kutade ifatt en skammad kråka för två år sen. Sen dess rökstopp. 

Men visst saknar man holken!!! 

Jag röker inte till vardags, men blir några holkar på helgen. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är väl ingen storrökare men ibland är det ju trevligt med ett par puffar. Kör på hemmabyggen då jag har en kompis som gör egna pipor.

 

3AB6B9E2-D1AC-41A0-8CD4-BF76A2B84795.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Holz sa:

Är väl ingen storrökare men ibland är det ju trevligt med ett par puffar. Kör på hemmabyggen då jag har en kompis som gör egna pipor.

 

3AB6B9E2-D1AC-41A0-8CD4-BF76A2B84795.jpeg

Snygg!

Extra skoj med "hemmagjort". :)

Vad smakar den tobaken? Något du rekommenderar?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är ju lite av en wannabee piprökare men lär väl inte komma till skott förrän barnen är stora nog att själva göra sina misstag utan mig som inspiratör.... men jag läser och drömmer om den dagen min inre piprökare får göra entre :ph34r:

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 minutes ago Sako_Finnbear sa:

Vad smakar den tobaken? Något du rekommenderar?

Den har en fin len smak av gräddkola, och lukten är även den riktigt fin. Det är min personliga favorit, jag skulle definitivt rekommendera den.

/Willy

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

44 minutes ago Bubs sa:

Den har en fin len smak av gräddkola, och lukten är även den riktigt fin. Det är min personliga favorit, jag skulle definitivt rekommendera den.

/Willy

Då får man ta och införskaffa en burk! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago TekDr sa:

Jag är ju lite av en wannabee piprökare men lär väl inte komma till skott förrän barnen är stora nog att själva göra sina misstag utan mig som inspiratör.... men jag läser och drömmer om den dagen min inre piprökare får göra entre :ph34r:

Jag har inte rökt tidigare (jo i min ungdom givetvis) men jag har alltid varit intresserad av pipor och gjorde slag i saken nu! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Ken1 sa:

Vågar fan lägga ut en bild på min Ratos....... Den är ju använd så det syns :blink:

Jo för fan! Upp med bilder nu!B)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, den tobaken är riktigt fin som Bubs skrev. :thumbsup: Kör även ibland med deras Connoisseur’s Choice. Den är sötare och har än mer gräddkolatoner om man är på det humöret. 

Jo, riktigt trevligt med ett ”hemmabygge”! Han har lovat en överraskning till min 40-årsdag så det ser jag spänt fram emot! :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Holz sa:

Är väl ingen storrökare men ibland är det ju trevligt med ett par puffar. Kör på hemmabyggen då jag har en kompis som gör egna pipor.

 

3AB6B9E2-D1AC-41A0-8CD4-BF76A2B84795.jpeg

Sjukt vackert :wub:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago exabit sa:

Sjukt vackert :wub:

Tackar! :) Den ligger riktigt bra i handen också. Till min 40-årsdag uttryckte jag en önskan om en mer Sherlock Holmes-liknande pipa! B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Holz sa:

Jo, den tobaken är riktigt fin som Bubs skrev. :thumbsup: Kör även ibland med deras Connoisseur’s Choice. Den är sötare och har än mer gräddkolatoner om man är på det humöret. 

Jo, riktigt trevligt med ett ”hemmabygge”! Han har lovat en överraskning till min 40-årsdag så det ser jag spänt fram emot! :rolleyes:

Då ska jag faktiskt prova den med! Är tokig i gräddkola! :)

Fankan vad najs! Då har du något att se fram mot nu då!:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett lite experiment så... 

Jag gillar ju Rom och Cola väldigt mycket, så varför inte smaksätta ett paket Greve 
Hamilton med en kapsyl Captain Morgan!? :woot:

Nu får detta gotta sig i försluten burk några dagar innan det ska torkas. Återstår att se 
om det smakar skit eller är rökbart?:whistling:


Rom-i-Tobak-002.md.jpg

Rom-i-Tobak-001.md.jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Sako_Finnbear sa:

Ett lite experiment så... 

Jag gillar ju Rom och Cola väldigt mycket, så varför inte smaksätta ett paket Greve 
Hamilton med en kapsyl Captain Morgan!? :woot:

Nu får detta gotta sig i försluten burk några dagar innan det ska torkas. Återstår att se 
om det smakar skit eller är rökbart?:whistling:


Rom-i-Tobak-002.md.jpg

Rom-i-Tobak-001.md.jpg

Spännande! Du får återkomma med ett omdöme sen. :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago Svenstorparn sa:

Det är inte så ofta jag puffar på den men det händer någon gång då och då när lusten faller på.

Det är en Alfred Dunhill 5120 Chestnut

 

IMG_1350.JPG

Riktigt fina grejer! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 hours ago Sako_Finnbear sa:

Uj! Bara fina pipor!

Kan rekommendera dig att titta på danishpipeshop.com där finns mycket trevligt att botanisera i, både nytt och gammalt.

Jag har köpt mina två Dunhill där, den översta ny och den andra är en begagnad från 60-talet har jag för mig.

Det ända som är lite synd är att man inte får ta in tobak via postorder.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

59 minutes ago Svenstorparn sa:

Kan rekommendera dig att titta på danishpipeshop.com där finns mycket trevligt att botanisera i, både nytt och gammalt.

Jag har köpt mina två Dunhill där, den översta ny och den andra är en begagnad från 60-talet har jag för mig.

Det ända som är lite synd är att man inte får ta in tobak via postorder.

Då ska jag minsann kolla in den sidan!:thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man kan väl säga att pipor och hagelbössor är lite lika i den mån att båda är som bäst när dom har används ett tag och bör användas regelbundet.

Vad det gäller Greve Hamilton är det som med Gyttorp det är inte den bästa som finns men det är klassiska märken och man bör alltid ha det hemma bara för att....:D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...