Hoppa till innehåll

Var har ni bilförsäkringern?


faxe

Recommended Posts

Nu har jag nya bilen reggad och har ringt runt lite gran och fått lite priser. Inte helt billigt och det skiljer mellan 12,500,- och 16,700,- hos tre stora bolag. Nu undrar jag lite var ni har tecknat era bilförsäkringar då det verkar finnas en massa olika bolag nuförtiden.

IMG_20180125_144526.thumb.jpg.5a3e04a7eebf38115bc792d431359e27.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har alla mina bilar, hus, verkstad osv hos Länsförsäkringar.

Inte för att jag har med det att göra, men är det så satans dyrt att försäkra en bil i Sthlm?

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte svara på om det är dyrare är i stan men ny bils priset ligger på ca:700,000 här i Sverige, men det betalade jag inte i Tyskland:D.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago faxe sa:

Jag kan inte svara på om det är dyrare är i stan men ny bils priset ligger på ca:700,000 här i Sverige, men det betalade jag inte i Tyskland:D.

Aha på så vis, ja då kan jag förstå priset. Hade varit lite saftigt för en vanlig standard kombi:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Paydrive: www.paydrive.se

Man får en liten moj man sätter i OBD-uttaget som mäter hur man kör och skickar data till försäkingsbolaget. Sen betalar man försäkring efter det. Man kan följa hur och var man kör med en app, där man också kan se var man parkerat om man glömmer bort det.
Var billigast när jag kollade runt och passar mig som ändå gubbkör. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inget bolag har kunnat matcha länsförsäkringar för min outback. Mycket bra bemötande och inget strul när jag haft med dem att göra, både gällande skador på bilar och vattenskada i huset. 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade tidigare LF åt "Renååån" men fick för snart ett år sedan ett erbjudande från Svedea, hade tydligen "alla rätt" för deras kundprofil, vanlig bil, vanlig förare, parkering på egen tomt o.s.v. Nappade och fick helförsäkring för 300:- mer än halvförsäkringen hos LF, har dessutom redan hunnit byta vindruta helt krångelfritt.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag min sambo i LF sfären vilket ger viss rabatt men snål som jag är så benchmarkar jag alla mina försäkringar med jämna mellanrum och de är många. Tro inte att "helkund" per automatik ger bäst avtal. Detta gäller för mig 44 år boendes på landet, tämligen tjockskallig förhandlare. På sakförsäkringar och fordon var LF bäst, på egendom Dina, barnen Trygg-hansa och hundarna Folksam.

Jag har 4 bolag på 19 försäkringar...en helsikes massa premier. Skall storskaligt prova Svedea till nästa år, de verkar intressanta.

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om man har försäkring i flera olika bolag bör man tänka på att vid ett bilinbrott går skadorna på bilen på bilens försäkring och det som stjäls i bilen går på hemförsäkringen- och man kan således åka på 2 självrisker på samma skada.

SvJF har avtal med IF. Detta bolag har ett tak på skador för mat i frysen på 5000 kronor TOTALT. Länsförsäkringar täcker 5000 kronor PR ENHET. Detta bör vara intressant att veta för jägare.

Jag har alla mina försäkringar i Länsförsäkringar numera- efter översvämningen- hade IF tidigare. En kamrat som har bilplåtverkstad säger att LF är dom som "krånglar minst" vid en reparation efter skada.

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har alla försäkringar hos LF, ingen har kunnat konkurera med dem innan. Inte gjort något nämnvärt arbete på sistone för och se om det finns billigare. Haft jäkligt bra bemötande och hjälp när jag haft bil problem!

Förra hunden var hos Folksam, så är även sonen och jag vi facket. För Agria var inget alternativ på min Boxer....:o

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Absolut helkund hos LF, dvs alla försäkringar och även bankkund. Helnöjd och kommer inte att byta oavsett om de är några kronor dyrare. Har varit tvungen att använda mig av försäkringen både på huset och på ena bilen. Bägge tillfällena har handläggaren varit underbar och väldigt mån om att det ska bli så bra som möjligt.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har alla försäkringar hos Dina utom hunn å ongans personförsäkring som är hos Folksam... Va gäller bilen så ha ingen lyckats slå Dina i pris på bilförsäkring...

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har LF på bilarna. Det har inte varit några som helst problem någon av gångerna det hänt saker. Allt har gått supersmidigt vilket gör att jag inte byter i första taget.

  • Thanks 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter lite översikt av försäkringarna här hemma så vart det att samla ihop alla till ett bolag, och det vart Folksam:yes:. Med 3 st bilar, släp, 4 hjuling, ett gäng hundar, hem- och företags försäkringar så sparar vi ca 15,000,-/året:yes:. Så det var värt att göra en liten genomgång av dessa, synd bara att det inte gjorts tidigare:rolleyes:.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har Folksam också och tycker de är bra på att hantera och reglera. Finns kanske billigare och bättre med men jag tycker de funkar bra. Har också samlat all bråte hos dem utan Volvon som ligger i Volvia, mest för smidigheten men de är inte billigare än Folksam. Men hus och andra bilar, båt och vovve ligger därB) och drulle:mellow:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Folksam, alltid enkelt vid reglering och de är alltid billigast för mig. har 2 bilar, traktor, hundar och katter , hus och hem hos dem.
Enda som inte går via folksam är hojen, den vill de inte stöta i utan att ruinera mig så den har jag hos svedea på klubbförsäkring.

Att ha allt samlat gör det plättlätt att förhandla till sig extra tilläggsförsäkringar gratis på bilarna och huset, varje år skickar de ut om höjning varpå jag ringer och säger att jag inte går med på det, de knorrar lite sen meddelar jag att jag kommer flytta rubbet från dom och då plötsligt får jag alla tillägg man kan få utan kostnad.
De fattar att de förlorar mer på att jag går än att de jämkar sin höjning med att ge mig tilläggen gratis. Funkat så sen 2006.

Ofta ringer andra bolag och menar de är billigare, brukar be dom räkna på ena bilen sen är samtalet över då de oftast ligger 1000-2000kr dyrare per år bara på en bil.

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-02-07 at 11:29 Border sa:

Alltid märkesförsäkring på nya bilar...

För att? vagnskada går oftast via märkesförsäkringen men resten blir billigare och enklare via andra bolag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...