Hoppa till innehåll

Hur är 30R Blaser i en K95?


exabit

Recommended Posts

Kan du inte få dom att skriva kontorsmateriell på kvittot så du kan dra av den på firman :ph34r:

Men att du som utforskat Weatherbys grövre doningar funderar över rekyl låter befängt :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago doenitz sa:

30R Blaser, typ en 30-06 fast med randkant?

Strax över, i en bössa på 2,3 kg :ph34r:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

27 minutes ago exabit sa:

Strax över, i en bössa på 2,3 kg :ph34r:

Med tanke på din profilbild så borde du vara bekant med denna fras från min favorit vapenskribent. " Recoil? Realx and Enjoy " B)

/Willy 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

35 minutes ago Bubs sa:

Med tanke på din profilbild så borde du vara bekant med denna fras från min favorit vapenskribent. " Recoil? Realx and Enjoy " B)

/Willy 

Det är sant ;)

Problemet är nog prislappen snarare än rekylen :D Tyvärr en av de snyggaste K95or jag sett :wub:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 hours ago exabit sa:

Det är sant ;)

Problemet är nog prislappen snarare än rekylen :D Tyvärr en av de snyggaste K95or jag sett :wub:

Du bör inse det att efter nedsläpp är det slut med brytandet av vapen,

dels saknas tid, lust och ork men även stålarna blir tunnare i näven, rejält,

föräldraledighet osv är iofs fint men det är magert jmfr med lön. C

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sömnbristen är en sak för sig, men jag kan lova att när man för första gången på ett kvartal sover förbi kl 5 så kommer din kropp att vakna ändå o tron om att något är fel. 

Junior sov till 06:15 i veckan efter en halvtimme vakentid mellan 03:30 och 4, jag fick en hel halvtimma sömn efter 5 extra, efter att jag tittat till junior en extra gång. 

Brytande eller bytande, går på ett ut enligt mig, men jag är verkligen inte den jag var före förlossningen i fråga om mental skärpa så jag kan missa något. C 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blir lättare med tiden.. min äldsta har precis blivit 6, pågen blir 4 nästa vecka och den lilla är 5 månader. Man vänjer sig till att vakna några gånger per natt av div orsaker, allt från att den äldsta bara ska påminna en om gympa imorgon (kl 2!), sen ska den lilla ha mat( 03), den mellersta hittar inte nallen(04) innan den lilla beslutar att det är morgon 04.30... men det är värt det :wub:

http://://m.youtube.com/watch?t=77s&v=j1cFt2tWsI4

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-03-01 at 15:45 exabit sa:

Jag är lite (ok, VÄLDIGT!!!) sugen på bössan nedan, men hurpass giftig är 30R Blaser i en slik bössa?

http://mob.vapencentrum.com/sv/webbshop/begagnade-vapen/blaser-k95-baronesse-pid2103.htm

Fråga 2: vad betingar en njure på svarta marknaden?

VA du sugen på att byta bössa , det kan ju inte stämma !!!   B):rolleyes:

PS, det har ju aldrig hänt förut .. el .

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago sidelock sa:

Hur??

mvh sidelock, som känner ångestladdad hoppfullhet inför barnalstrande.

Själva alstrandet av barnen är rätt kul må jag säga (om man nu inte stöter på problem för då blir det det mest degraderande och påfrestande man ”frivilligt” utsätter sig för, jag vet tyvärr...:unsure:)

Men det riktigt kämpiga börjar först när dom tittar ut ;)...  mina två har haft bråttom som fan ut vilket omkullkastar tilltänkt planering :wacko: får man dessutom lite kolik också så är nattsömn en riktig bristvara de första 2-3 månaderna... det har vi också provat ;), man kan också få kräkbarn - check :ph34r:

Det första är kämpigare än nummer två för allt är nytt... men sen blir dom större och man får spontana kramar och annat mysigt så helt plötsligt glömmer man allt kämpigt som varit :wub: Sen är det extremt facinerande att följa ett barns utveckling det första åren, från ett skrikande ”kolli” till en pratande, springande och nyfiken liten människa. Som iallafall jag avundas deras vilja och ork att lär sig nytt hela tiden...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Med handen på hjärtat så är det endast prislappen som avskräcker ;)

Tycker K95 är allmänt trevliga (har ju avverkat två innan) och denna är sannerligen inget undantag med både avtryckare och varbygel i metall - hör och häpna.

Ägaren har nedlagt plains game i Afrikat med bössan så den är inkörd :thumbsup:

BB97 har jag varit inne på men har fått för mig att de är blytunga - åtminstone känns det så i affären varje gång jag klämmer på en.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

BB97:an är tung men förhållandevis rätt balanserad.

Jag får nog säga att jag föredrar Merkel K1 framför Blaser K95, har haft en sådan i kaliber 7x57R stämplad Simpson modell jagd.

Undrar vad man kan hitta för samma summa i Tyskland.

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...