Hoppa till innehåll

Korthårig tax


qvarnhill

Recommended Posts

Nä men Qvarnhill en tax ska vara skäggig precis som en vorsteh! Men en bild på den kan vi väl få ändå?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man är lätt färgad av barndomens upplevelser av en kroniskt elak korthårstax som mer än gärna jagade och bet allt som kom i närheten av vad han ansåg som sitt territorium. Bara för att sedan möta ett par strävhårstaxar som var rent änglalika i sitt beteende och mer än gärna tillbringade lite kvalitetstid liggande innanför tröjan som små bejbisar bara för att vara helt galna i skogen istället. Vet inte om jag bara haft otur men jag brukar alltid räkna fingrarna både före och efter jag stoppat ner dem i närheten av ett korthår. Man kan aldrig vara nog försiktig.:rolleyes:

 

  • Haha 2
  • Confused 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Nils l sa:

Man är lätt färgad av barndomens upplevelser av en kroniskt elak korthårstax som mer än gärna jagade och bet allt som kom i närheten av vad han ansåg som sitt territorium. Bara för att sedan möta ett par strävhårstaxar som var rent änglalika i sitt beteende och mer än gärna tillbringade lite kvalitetstid liggande innanför tröjan som små bejbisar bara för att vara helt galna i skogen istället. Vet inte om jag bara haft otur men jag brukar alltid räkna fingrarna både före och efter jag stoppat ner dem i närheten av ett korthår. Man kan aldrig vara nog försiktig.:rolleyes:

 

Korthår är som kvinnor, djävulens påfund!

Eller??

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-03-27 at 19:56 kkjon sa:

Korthår är som kvinnor, djävulens påfund!

Eller??

Föredrar nog en korthårstax framför en kvinna ändå. Just lyckats med att få en till kvinna att sluta hälsa och jag fattar som vanligt ingenting. Men om en tax kommer kutande med galen blick så vet man åtminstone hur man ska agera.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

31 minutes ago kkjon sa:

Tack vare min extremt goda förmåga att läsa djur klarade jag mig ur den här konfrontationen tidigare idag helskinnad. Jag vågar inte tänka på vad som hade hänt om en oerfaren människa hade hamnat i samma sits:P 

20180330_125150.jpg

Är ju bara att stanna i skuggan, ingen korthårstax lämnar väl frivilligt en solstrimma :P

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet en som gärna gjorde det fast den är nog död sedan fyrtio år tillbaka. Frågan är vad som skrämde en mest. Den tokiga älgtjur som tagit området som sitt och gjorde utfall mot allt som kom i dess närhet eller den otroligt fula taxhanne som kom gläfsandes så fort vi ungar gick på grusvägen förbi huset. Som jag minns den så var den metern lång med ett organ som fått en ovtjarka att känna mindervärdighetskomplex. Dessutom helt tokig! Jag har aldrig haft svårt att komma överens med hundar men det där exemplaret var ett sånt där som man bara borde ha gjort en sen abort på och som gjort att min syn på korthår är minst sagt avvaktande. Jag gillar hundar med skägg så är det bara även om det finns ej utförda aborter på vissa individer där hissen inte går hela vägen också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago qvarnhill sa:

Så, efter en dryga 80 mil lång, tolvtimmarstripp är så taxen Flaxa hemma!

flaxa.thumb.jpg.f02a300b309fbb42e420e6796f46fd90.jpg

 

Lite mer än 8 veckor väl??

Fin vovve:wub:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
På 2018-03-30 at 16:14 kkjon sa:

Tack vare min extremt goda förmåga att läsa djur klarade jag mig ur den här konfrontationen tidigare idag helskinnad. Jag vågar inte tänka på vad som hade hänt om en oerfaren människa hade hamnat i samma sits:P 

20180330_125150.jpg

Mördarhundar, syns tydligt på det aggressiva kroppsspråket

B9F83286-6698-45BF-9D3C-55F4DAF4D88B.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är inte alla korthåriga varelser av honkön galna, och om inte galna så NFED åtminstone!? Sådan är min stereotypa bild i alla fall :lol:

Fin hund Qvarnhill! Fotot av fotot fick mig att minnas de båda taxarna jag är uppvuxen med. Ett strävhår och ett korthår. När tiken löpte fick hon bo på ovanvåningen. Farmor trodde på myten att en pilsk tax inte kunde gå i trappor - många i grannskapet hade tax i skogen efter den "hundpassningen" :D

/M

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis qvarnhill!!!

Du har många härliga timmar i skogen framför dig! 

Vad heter jycken, kennelnamnet? Alltid spännande att följa fler taxar!

p.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

48 minutes ago vandraren sa:

Grattis qvarnhill!!!

Du har många härliga timmar i skogen framför dig! 

Vad heter jycken, kennelnamnet? Alltid spännande att följa fler taxar!

p.

Soft Colors Flaxa

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...