Hoppa till innehåll

Three Rings of Steel


HerrBerg

Recommended Posts

Herrejäklar... min .30BR visar tydligen inte gärna trycktecken. Lägg till detta att jag UPPENBARLIGEN hade huvudet under armen när jag designade dagens 10-skotts laddstege för att ta hem hastigheter med min Labradar. Planen var ju att leta efter noder enligt den trendiga 10-skottsmodellen. Jag hade inga anteckningar med mig om förväntad hastighet. Jag sköt och antecknade, sköt och antecknade. Kollade hylsorna emellanåt.  

Helt plötsligt kunde jag inte repetera. Fick slå upp slutstycket. Hylsan SATT FAST i slutstycket - jag fick slå bort den också. Hylskroppen hade börjat krypa iväg. Lossnad tändhatt, hylsan har fått ett litet magnumbälte, och hylsmateral har STÄMPLATS ner i hålet för utstötarpinnen. Hylsan är tom på text nedtill.

När jag dubbelkollar i quickload nu kan jag konstatera att min STARTLADDNING var ganska nära max. Jag har ingen aning om vilket hjärnsläpp jag drabbades av när jag designade laddningen igår. Men jag lever bevisligen ännu trots 20 års handladdning - så jag tar det här som en "once in a lifetime". 

Skönt med starka mekanismer i alla fall. 

  • Confused 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Remington? B)

Jomen...det är när man börjar tycka man kan saker och ting man börjar bli farlig...åtminstone i mitt yrke ;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en sådan hylsa i 7mm RM med dubbla bälten och hela kitet - används som avskräckande exempel vid handladdningskurser. Det värsta är att ägaren till bössan som hylsan sköts i producerade ytterligare fyra hylsor eftersom han ville skjuta hela serien i stegen :ph34r: TRG-S:en den sköts i hade jag inte velat köpa begagnad.

  • Haha 1
  • Confused 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago exabit sa:

Jag har en sådan hylsa i 7mm RM med dubbla bälten och hela kitet - används som avskräckande exempel vid handladdningskurser. Det värsta är att ägaren till bössan som hylsan sköts i producerade ytterligare fyra hylsor eftersom han ville skjuta hela serien i stegen :ph34r: TRG-S:en den sköts i hade jag inte velat köpa begagnad.

En del är mindre rädda om livet än andra :P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...