Hoppa till innehåll

Walter Borg vapenauktion V18


Axel.S-W

Recommended Posts

Visste inte riktigt var jag skulle slänga upp tråden.

 

Jag är intresserad av en bössa på Walter Borgs kommande auktion, och då jag inte får något svar från WB ang. fler bilder på vapnet i fråga, så undrar jag om någon här på forumet hade tänkt kika på bössorna innan auktionen, och om denne i så fall skulle kunna ta någon bild och vidarebefordra till mig. Kan swisha över en hundralapp för besväret. 

 

PM:a mig, tack. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Kunde tyvärr inte vara på plats på auktionen, men det verkar som att det gick o göra en hel del fynd...

Jag var ute efter en hagelhalvauto och hade lagt ett inropsuppdrag på en urika 391 i plast, den blev min för 4200:- (exkl slag). Helnöjd med det, men tittade nu i efterhand på övriga halvautos och vad de gick för och inser att man kunde gjort betydligt bättre klipp. En likadan urika som den jag ropade hem gick för 2000:- (den hade dock 56cm pipa och saknade korn, därför valde jag att lägga bud på den andra), men en grym eftersökshagel och allmänt slit o släng...

Övriga hagelhalvisar för kaffepengar:

Franchi affinity compact 20/76, 3000:- (perfekt junior/dambössa)

Beretta a303, 2200:- (dock pluggad för 1+1)

Benelli Beccaccia, 2700:- !!!

Är dock nöjd med urikan jag köpte ändå, den har allt som jag vill ha hos en halvis, men man hade ju nästan kunnat få både franchin och benellin för inte så mycket mer (i en perfekt värld utan begränsningar i vapengarderob...)

Slog någon annan till på något?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, alltid lite irriterande att kolla priser i efterhand....men man får trösta sig med att hade man själv varit med o budat så vet man ju inte vart det slutat förutom att det blivit åtminstone några hundringar till. Men Benellin, vad hände där??

Du kör väl med en Urika själv numera? Nöjd?  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man kan konstatera att Berettabockar håller sig bra i andrahandspriser, 10-13 tusen + avgifterna förknippat med auktion för bössor som kostar under 20k nya känns inte direkt som klipp.  Men det är kanske bara jag som har svårt att förstå Berettas storhet.

Det är alltid  lätt att se guldkornen i efterhand, winchesterkombin jag kikade lite på i våras, gick inte allt för billigt, det är bra, då slipper jag ligga sömnlös över det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago joco sa:

Jo, alltid lite irriterande att kolla priser i efterhand....men man får trösta sig med att hade man själv varit med o budat så vet man ju inte vart det slutat förutom att det blivit åtminstone några hundringar till. Men Benellin, vad hände där??

Du kör väl med en Urika själv numera? Nöjd?  

Jo precis.. den är i det närmaste skrot så jag tänkte mej en uppgradering till samma bössa fast i bättre skick.. vore kul att kunna köra iväg på jakt och bara ha en bössa med.. nu vågar jag inte lita på den. Det var lite därför jag sneglade på de olika urikorna på auktionen.

Hur mycket blir slagagiften? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago Hipshot sa:

Jo precis.. den är i det närmaste skrot så jag tänkte mej en uppgradering till samma bössa fast i bättre skick.. vore kul att kunna köra iväg på jakt och bara ha en bössa med.. nu vågar jag inte lita på den. Det var lite därför jag sneglade på de olika urikorna på auktionen.

Den jag ropade hem var ju använd en del också, vad är det som slits ut på en halvautomat framförallt...vad börjar krångla?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haft klickar.. hittade rester av en fjäder som omsluter slagstiftet, var bara spint.. Sen vid ett tillfälle så hängde sig slutstycket, satt ta mej fan snorfast i stängt läge med patron i. Jag skulle byta puppa men fick inte ur skiten.. tillslut efter lite våld då släppte det. Sen var man lite svettig när jag laddade den igen men det funkade igen.

Öht rappel.. jag ska kolla på lite annat på Tullgarn tänkte jag men en nyare Urika är klart intressant.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja där var onekligen en del helt ofattbara kap - eller vad sägs om en Sako 75 hunter i 7mmRM för 3900kr (3200kr exkl klubbavgifter). 

Edit: Jag tyckte att optiken gick generellt till högt pris denna auktionen. 

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Optik och licensfria revolvrar tingar högt såg jag.

däremot custombyggen med mcmillankolv för 4000.?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte en 22 lr (oanvänd Krico) och en 222 (Remington 700 med kortad kolv) till min fru för ett par år sedan på WBs auktion. Det blev billig, även med slagavgiften. Det var ett antal 22:or som gick för mer än dubbla priset för vad jag gav. Jag följde med i budgivningen fram till att jag tyckte det var för dyrt. När slutligen den jag köpte kom upp så hade alla som var beredd att betala rejält för en 22 lr redan fått sin bössa -- och jag fick min för relativt lite pengar. 

222 var också billig. Komplett med ett Leupold 3-9x40 på. Det gick ett antal Tikka och Sako för åtskilligt mer (dubbelt eller ännu mer). 

Kontentan av det hela -- många rycks med av budgivningen, men om du kan vara på plats och inte är för specifik med vad du vill ha går det att hitta "fynd". 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Lyfter denna, snart dags för höst auktionen.

Katalog

Grejen är att det finns en del bockar, Nikko och Miroku, som är ett klipp om man är rookie..eller tja väldigt mycket bössa för billiga pengar! Jag var in och kikade på en Miroku 20:a igår.. mysig helt klart men lackad kolv så den "talade" inte till mej.. 

Kulvapnen har jag öht inte tittat på.

Som ett tips bara! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...