Hoppa till innehåll

Sako super hammerhead 308w


Matte308

Recommended Posts

Tjena!

Är sugen på att testa sako super hammerhead i kal 308w men jag skulle vilja ha lite mer fakta om kulorna så jag kikar in här och kollar om någon har erfarenhet av dem?

Jag jagar älg, rådjur, bäver och räv med samma bössa och i nuläget använder jag lapua mega 12g. Är inte missnöjd eller så med de kulorna men jag är en sån som gillar att testa nya grejer:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9,7 Super hammerhead kan jag svara på. Mycket bra effekt och oftast genomslag, Riklig sårkanal med mycket blod som följd. Funka bättre på större grisar och dovhjort där den fick jobba lite, Jagade 2 år med den kulan och var mer än nöjd. Sköt även min första bäver med den, Räv har jag för mig att jag hade någon som vimsade iväg?...

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det kan vara ett alternativ. Genomslag föredrar jag eftersom de underlättar ett ev eftersök.

Hur har köttförstöringen sett ut? Hög restvikt och lite köttförstöring är något jag strävar efter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ha bara skjutit en räv med just den kulan. Ca 60m snett framifrån å som synes ett redigt utgångshål där tarmarna hängde ut. Men den rörde sig inte en mm från skottet! 

Räv2011.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Mwidd sa:

Det kan vara ett alternativ. Genomslag föredrar jag eftersom de underlättar ett ev eftersök.

Hur har köttförstöringen sett ut? Hög restvikt och lite köttförstöring är något jag strävar efter.

Har aldrig hittat kulan. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...