Hoppa till innehåll

Accubound i cal 308W


Styckjunkarn

Recommended Posts

Är det någon som har erfarenheter av 180 gr Noslers Accubound i cal 308?

Det är dax att ladda upp ett lager till lillbössan och tycker Accubounden borde kunna vara ett alternativ.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har erfarenhet i 30-06 och då var den riktigt hård vid lungskott på rådjur. Så länge du håller dig ifrån sådana skott så är den säkert ok (sköt även en bock med bogskott och då hände det desto mer).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte i 180 gr men i 165 gr. Den har funkat bra till både rå, räv och gris (inte de största) där de har slagit ihop tämligen omgående. Så jag kommer att fortsätt att använda den kulan till vak och smygjakten. Till drevjakterna är det annan kaliber som gäller.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago exabit sa:

Har erfarenhet i 30-06 och då var den riktigt hård vid lungskott på rådjur. Så länge du håller dig ifrån sådana skott så är den säkert ok (sköt även en bock med bogskott och då hände det desto mer).

Tack för infon. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago faxe sa:

Inte i 180 gr men i 165 gr. Den har funkat bra till både rå, räv och gris (inte de största) där de har slagit ihop tämligen omgående. Så jag kommer att fortsätt att använda den kulan till vak och smygjakten. Till drevjakterna är det annan kaliber som gäller.

Tack för infon. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Spännande! Jag har ingen erfarenhet men det fram emot att testa Acubond i min 9,3×62 till älg.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag körde dem i 150 gr varianten i min 308.. Det är den kula/recept jag fått att skjuta avgjort bäst i min bössa.. Sen tog de slut och jag fick inte tag på nya så nu har jag Interbond, inte lika kul. Nästa omgång som jag köper kommer bli accubond!

 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har skjutit ganska mycket med den i. 308. Laddade med 41 gr n202, fed 215,col 71. Funkade bra med bra precision till älg och gris. Slog sönder ganska mycket dock. Jagar nästan bara med 200 gr Mega i ca 710 m/s nu, den slår sönder mindre. 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...