Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Styckjunkarn

Accubound i cal 308W

Recommended Posts

Styckjunkarn

Är det någon som har erfarenheter av 180 gr Noslers Accubound i cal 308?

Det är dax att ladda upp ett lager till lillbössan och tycker Accubounden borde kunna vara ett alternativ.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
exabit

Har erfarenhet i 30-06 och då var den riktigt hård vid lungskott på rådjur. Så länge du håller dig ifrån sådana skott så är den säkert ok (sköt även en bock med bogskott och då hände det desto mer).

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
faxe

Inte i 180 gr men i 165 gr. Den har funkat bra till både rå, räv och gris (inte de största) där de har slagit ihop tämligen omgående. Så jag kommer att fortsätt att använda den kulan till vak och smygjakten. Till drevjakterna är det annan kaliber som gäller.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Styckjunkarn
4 hours ago exabit sa:

Har erfarenhet i 30-06 och då var den riktigt hård vid lungskott på rådjur. Så länge du håller dig ifrån sådana skott så är den säkert ok (sköt även en bock med bogskott och då hände det desto mer).

Tack för infon. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Styckjunkarn
4 hours ago faxe sa:

Inte i 180 gr men i 165 gr. Den har funkat bra till både rå, räv och gris (inte de största) där de har slagit ihop tämligen omgående. Så jag kommer att fortsätt att använda den kulan till vak och smygjakten. Till drevjakterna är det annan kaliber som gäller.

Tack för infon. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
josc72

Spännande! Jag har ingen erfarenhet men det fram emot att testa Acubond i min 9,3×62 till älg.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Hipshot

Jag körde dem i 150 gr varianten i min 308.. Det är den kula/recept jag fått att skjuta avgjort bäst i min bössa.. Sen tog de slut och jag fick inte tag på nya så nu har jag Interbond, inte lika kul. Nästa omgång som jag köper kommer bli accubond!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
larze

Jag har skjutit ganska mycket med den i. 308. Laddade med 41 gr n202, fed 215,col 71. Funkade bra med bra precision till älg och gris. Slog sönder ganska mycket dock. Jagar nästan bara med 200 gr Mega i ca 710 m/s nu, den slår sönder mindre. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.