Hoppa till innehåll

Innogun


Sjöfaran

Recommended Posts

Måste säga att jag tycker det ser ut som tyskt överkomplicerat.

Konceptet är inte helt dumt, men det blir för mycket delar för att jag skulle vilja ha en. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 hours ago Arctic sa:

Måste säga att jag tycker det ser ut som tyskt överkomplicerat.

Konceptet är inte helt dumt, men det blir för mycket delar för att jag skulle vilja ha en. 

Det ser onekligen Tyskt ut....... Med otroligt många möjligheter till att vända å vrida i alla uptänkliga vinklar. 

Pratade med en handlare förra året. Han sa att den kommer att vara dyr. Men han ville vänta några år så att Tyskarna först får prova ut den väl......

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Sjöfaran sa:

Det ser onekligen Tyskt ut....... Med otroligt många möjligheter till att vända å vrida i alla uptänkliga vinklar. 

Pratade med en handlare förra året. Han sa att den kommer att vara dyr. Men han ville vänta några år så att Tyskarna först får prova ut den väl......

Googlade lite och den har ju funnits på marknaden sedan 2010. Den där handlaren hade nog inte 100% koll.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-06-20 at 20:14 redtop sa:

Googlade lite och den har ju funnits på marknaden sedan 2010. Den där handlaren hade nog inte 100% koll.

Asså den ser för hemla rolig ut?

Hoppas den snart går å känna på i dom svenska butikerna?.

Runt 50laxar..... Blir till å spara några år till.....?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-06-20 at 19:28 redtop sa:

Finns det andra bössor som har pumprepeter för kula?

Remington 141 och 740 dyker upp i bakhuvudet men jag vet inget om dem. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Strömsunds Vapen visade upp en Innogun under Jämtland Game Fair på Frösön för något år sen, oklart om det var ifjol eller året innan. Tror han sålt någon till efter den också, men är ju en rätt lång väntetid... 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Dunderklumpen sa:

Strömsunds Vapen visade upp en Innogun under Jämtland Game Fair på Frösön för något år sen, oklart om det var ifjol eller året innan. Tror han sålt någon till efter den också, men är ju en rätt lång väntetid... 

Hoppas vi snart kan få lite rapporter från folk som testat om vad dom tycker....

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag mailade Innogun och frågade om de hade en återförsäljare i Sverige eller om man kunde beställa direkt från dem. Fick svaret att det gick bra att beställa direkt från dem och att frakt och pappersarbete kostade runt €150.

De skickade även sin prislista som jag har delat på den här länken:
https://drive.google.com/file/d/1sqa4UCiQtupQFeTvMlRgHBMg3wUXmTJz/view?usp=sharing

Ska maila tillbaka och höra om leveranstider. Kan vara kul att veta.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 hours ago redtop sa:

Jag mailade Innogun och frågade om de hade en återförsäljare i Sverige eller om man kunde beställa direkt från dem. Fick svaret att det gick bra att beställa direkt från dem och att frakt och pappersarbete kostade runt €150.

De skickade även sin prislista som jag har delat på den här länken:
https://drive.google.com/file/d/1sqa4UCiQtupQFeTvMlRgHBMg3wUXmTJz/view?usp=sharing

Ska maila tillbaka och höra om leveranstider. Kan vara kul att veta.

Fanns det nån Svensk återförsäljare?? 

6 månader, de var väldigt......

Vilken typ hade du valt, hagel å kulla eller nån av dom andra ??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Sjöfaran sa:

Fanns det nån Svensk återförsäljare?? 

6 månader, de var väldigt......

Vilken typ hade du valt, hagel å kulla eller nån av dom andra ??

Jag fick inte klarhet i om det fanns någon svensk återförsäljare. Gissar att det är ett litet företag (kanske enmans?) och att de inte ligger på något lager utan tillverkar "make to order", så då blir väl ledtiden därefter.

Det jag tycker verkar intressant är "bockbüchsflinte", dvs. kombin, men prislappen gör nog att det får stanna vid att drömma.

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago redtop sa:

Jag fick inte klarhet i om det fanns någon svensk återförsäljare. Gissar att det är ett litet företag (kanske enmans?) och att de inte ligger på något lager utan tillverkar "make to order", så då blir väl ledtiden därefter.

Det jag tycker verkar intressant är "bockbüchsflinte", dvs. kombin, men prislappen gör nog att det får stanna vid att drömma.

 

Gillar den med. Men fruktansvärt roligt att man kan köpa alla om man vill på samma stomme ?.

Hur är det när man köper nya vapen utanför Sverige, de blir väl ingen moms som kan göra livet surt??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

40 minutes ago Sjöfaran sa:

Gillar den med. Men fruktansvärt roligt att man kan köpa alla om man vill på samma stomme ?.

Hur är det när man köper nya vapen utanför Sverige, de blir väl ingen moms som kan göra livet surt??

Handlar man inom EU betalar man moms i ursprungslandet. Tyskland har 19% moms så det blir lite billigare än att låta någon handlare ta in vapnet och betala 25% moms i Sverige.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det stämmer så länge handlaren säljer för mindre än 320.000:- per år till Sverige. Större handlare ska betala svensk moms. 

Nu tror jag att det är rätt osannolikt att Innogun kommer upp i tröskelvärdet. ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Arctic sa:

Det stämmer så länge handlaren säljer för mindre än 320.000:- per år till Sverige. Större handlare ska betala svensk moms. 

Nu tror jag att det är rätt osannolikt att Innogun kommer upp i tröskelvärdet. ?

Ok, de är fått. Märkligt att dom inte fått fäste i Sverige ännu.....?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...