Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

karelsk blandning

Huggare.

Recommended Posts

karelsk blandning

Har länge tänkt göra mig en huggare men aldrig kommit mig för det, så nu köpte jag en istället.

Men nu blir det att testa och se om det är något för mig, bytte ut s1an jag haft på bältet mot den. Kan bli bra som komplement till dom andra två. Gillar jag den och den blir använd så blir det kanske att göra en också.

Är det någon av er som använder huggare?

20180628_185238.jpg

20180628_190026.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Hipshot

Ja till och från.. har haft flera olika, bäst är fortfarande en budget isoleringskniv med kolstålsblad.. slår allt. Bättre än Gerber och den här Hellehuggaren som jag har.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
karelsk blandning
4 minutes ago Hipshot sa:

Ja till och från.. har haft flera olika, bäst är fortfarande en budget isoleringskniv med kolstålsblad.. slår allt. Bättre än Gerber och den här Hellehuggaren som jag har.

Hur ser den ut och vilket märke?

Jag har en gammal frost med hi carbon blad som dom sa var isolerings kniv som jag sen bytte till mig å vässade upp.

Jag tror det har varit en stor slakt kniv typ stek delare från början som sen blev isolerings kniv tills jag fick den. Men jag kanske hade fel.

Har du den på bältet eller i typ en ryggsäck? 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Christian N

Har två, en från Seved och sedan en Skrama, den sistnämnda inget för bältet, men vilken formidabel sak att hugga med. C 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
shamani
1 hour ago karelsk blandning sa:

Har länge tänkt göra mig en huggare men aldrig kommit mig för det, så nu köpte jag en istället.

Men nu blir det att testa och se om det är något för mig, bytte ut s1an jag haft på bältet mot den. Kan bli bra som komplement till dom andra två. Gillar jag den och den blir använd så blir det kanske att göra en också.

Är det någon av er som använder huggare?

20180628_185238.jpg

20180628_190026.jpg

Gillar bältet! Tror att det är ett bälte iaf.. 😎

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
karelsk blandning

Jo är mitt kniv bälte, är så skönt slippa ha knivarna i byx bältet, lätt när man ska byta byxor eller knivar på bältet.

Nu tar man bara av bältet så är man utan knivar.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Hipshot

Frost stämmer utmärkt avseende isolkniven.. Det som är bra är att materialet smäller av när det möter för hårt motstånd och går alltid att slipa till så den blir sjukt vass igen. Gerberbajset böjde sig eggen på.. visst går säkert att  slipa men kräver rejäl slipmaskin för att öht få bladet/eggen rak. Helle huggaren är väl i så fall bättre.. om man bortser från fodralet där bältesfästet gått åt helvete. 

Isolkniven köpte jag för 35 kr på Rimbo marknad 1983 eller något.. har kniven kvar men dessvärre har fodralet gått sönder. En sjukt bra grej med den kniven var att vände man på den och höll i bladet så är skaftet en skitbra klubba till halvdöda kråkor och annat.. 

Bladet på Frost så är det kolstå. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
karelsk blandning

Kan de vara en sån du också har?

20180629_155026.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
karelsk blandning

Bild på era huggare/ större kniv man kan använda som det.

Funderar ännu på att göra en så bilder är intressant se, om det kommer några idéer.

Tycker frost kniven är för skadlig att använda som huggare, inbillar mig att den fort kan bli glapp i skaftet.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
seved

Jag använder rätt ofta huggare.  Jag tycker dom är allround och bra. Mina persoliga är 6mm tjocka. Men jag ska göra en tunnare åt mej själv oxå. 

20180510_103338.jpg

20180510_171303.jpg

IMG_20161129_212454.jpg

IMG_20161129_221925.jpg

2016-09-25 00.05.11.jpg

20160718_165733.jpg

2016-01-01 09.33.05.jpg

2016-01-01 16.04.00.jpg

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.