Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• Nils l
      By Nils l
      Dags för en ny tråd med nytt år i lockjaktens elfte timme. Fruktansvärt trögt år i år. Lyckades få in en pytteliten tik nu på morgonen. Den kom längs en sjökant efter att ha förförts av smäktande toner från HS strut,s raspy old hen membran. Fruktansvärt effektiv sak om man tar sig tid att lära sig den. Dessutom så får man oftast respons med ljud från intresserade rävar. Så också denna gång även om det mera lät som en stressad lavskrika än en räv som svarade. Hann rikta om och göra mig beredd fem minuter innan den visade sig. Skottet tog lite högt då jag hade en liten buske precis i vägen och var tvungen att skjuta ovanför några kvistar. Den dog absolut omedelbart och hörde aldrig smällen.

• Kevin från finland
      By Kevin från finland
      Jag är en ny jägare som inte vet ngt om kalljakt (lockjakt). Jag vill ha lite tips tack!
    • Richard Jonsson
      By Richard Jonsson
      Hej alla kunniga gubbs and kvinnor  (ny medlem på forumet så hoppas att jag är på rätt plats)
      Jag tog nyss jägarexamen och är på G med att införskaffa min första studsare, men står lite i valet o kvalet när det kommer till optik.Som jag har hört så är det verkligen på siktet som ens pengar skall ligga, och inte fullt lika mycket på bössan.Men då jag gillar mauser (deras historia mm.) så har jag siktet inställt på en M18 i .308, dels för att de ligger i en bra prisklass för mig men också för att den verkar va en schysst bössa på alla sätt och vis.
      Men nu kommer vi till det viktiga, vad för optik bör man införskaffa? Märke, förstoring, belyst eller ej?
      Jag såg att Jaktia hade ett "paket" där man fick med ett sabre ambassador 2,5-10×50 belyst kikarsikte med Warne-fäste, är detta ett bra sikte, eller är det ett rent kalkonsikte?

Siktets egna pris verkar ligga runt 4000kr, bör man gå upp mer i pris för att säkerställa ordentlig kvalité, pålitlighet och funktionalitet? Eller är detta väl godkänt ?

Jag hade inte tänk mig några väldiga långhålsskott, men skulle ändå vilja se bra, klar bild på både kort som lite längre håll.
      Så ni som garanterat vet mer än mig, vad anser ni ?

Mvh Richard
    • PerT
      By PerT
      Vår renrasiga Griffon Nivernais-tik smet med unghunden, en jämte&GN på egen date. Följden av det är födda 15/1 syns nedan. 

Mamman ställer älg och gris. Driver räv och hare. 
      Hanen är än så länge en unghund som jagar nästan bra ibland, ställer gris ibland och jagar löv vissa dagar.
      Vet inte vad värdet är på såna valpar. 
      För mig är det viktigt att de får jaga och hamnar hos en bra husse och matte.
      Pris 7000 kr

https://www.AUTOdoc.SE
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...