Hoppa till innehåll

Rizzini 110BR kal 16


culot

Recommended Posts

Varför så jävla svårt att få tag på en sådan ???  Dom finns i England och Norge men inte Sverige  ☹️  Förvisso ska det finnas nån liknande Rizzini 16 i Skåne men vet ej om den har pistolgrepp 

Jag hade tänkt att Frugan skulle byta sin Baikal bock mot en sådan... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla med Niklas på www.sakabsweden.com

Jag har för mig att det är en sändning på G där, normalt tas bara kal 12/20 in men lägger du en beställning kan du säkert få med den. 

 

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago charlie sa:

Kolla med Niklas på www.sakabsweden.com

Jag har för mig att det är en sändning på G där, normalt tas bara kal 12/20 in men lägger du en beställning kan du säkert få med den. 

 

/M

Jag har snackat m honom i ämnet och det lät lite halvpositivt iaf, men hade jag vetat säkert och återkopplingen funkat 

 så kanske man hade lagt en beställning, jag ska åka nedåt skåne-danmark-tysklan på semestern så om 

ja råkar kliva in hos en tex kjells vapen och det står en där så lär jag klippa till direkt, för utan återkoppling så ligger allt i luften.

/ P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Christian N sa:

https://shootingsportsman.com/rizzini-br110/

Verkar vara en vettig pang, tråkigt att den inte går att få med 32 tums rör som sig bör. /C

Den är mest tänkt till Frugan så  30"  rör får funka, och krasst sett så räcker det på en pang som ska jagas med, min Browning 32" 

vart jääävligt lång på jakt -

 /P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den görs i 16, sedan är det en fråga om när den i så fall kommer. Kan tänka mig att det tar ett tag om du inte beställt den i fjol. 

Kjell i Sjöbo har en Fair Pathos hemma i 16, men det är en rätt mycket sämre pang än BR110an...... Och nej, inte samma Rizzini även om de är släkt. 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago pmt sa:

Den görs i 16, sedan är det en fråga om när den i så fall kommer. Kan tänka mig att det tar ett tag om du inte beställt den i fjol. 

Kjell i Sjöbo har en Fair Pathos hemma i 16, men det är en rätt mycket sämre pang än BR110an...... Och nej, inte samma Rizzini även om de är släkt. 

T

Jag har tyvärr inte fått nåt konkret om den går att få eller inte så jag vill inte beställa på så lösa boliner. 

Skulle jag däremot fått besked att

japp ! Den kan vi få fram , kostar ca så mycket och kommer ca då 

ja då hade jag med största sannorlikhet beställt. 

Ok ingen phatos alltså !  Då får vi väl hoppas att det kommer in en  110BR m 76 pipa 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Få den lär du kunna få, frågan är bara när..... Kaliber 16 är ju inget man liksom spottar ur sig varje dag. Men säg förväntat leveransdatum om ca ett år så tror jag du landar rätt. Och ta höjd för ca 25% prisskillnad upp/ned pga osäkerheterna inom EU. 

Därför blir pris och datum lite osäkert, men vet man vad man vill och har bestämt sig så är det bara att beställa. Och betala klädsamt förskott med ett seriöst tålamod. 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 hours ago pmt sa:

Få den lär du kunna få, frågan är bara när..... Kaliber 16 är ju inget man liksom spottar ur sig varje dag. Men säg förväntat leveransdatum om ca ett år så tror jag du landar rätt. Och ta höjd för ca 25% prisskillnad upp/ned pga osäkerheterna inom EU. 

Därför blir pris och datum lite osäkert, men vet man vad man vill och har bestämt sig så är det bara att beställa. Och betala klädsamt förskott med ett seriöst tålamod. 

T

Låter som en seg process tyvärr,  modellen finns i England redan så jag kommer nog agera lite mer aktivt för att hitta en 

att importera.  Dock  hade det känts bra att handla på hemmaplan,  men att lägga ut runt 20+ tusen i ett år eller mer känns inte 100

Även med ett seriöst tålamod.   Det är inte svårt att hitta fina 16/70 bockar  det svåra är att hitta med enkeltryck.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago culot sa:

Låter som en seg process tyvärr,  modellen finns i England redan så jag kommer nog agera lite mer aktivt för att hitta en att importera.

Säker på det? Bara för att det sålts några betyder inte det att det står flera på hyllan..... Och finns den inte där lär det ta lika lång tid för att få fram den som här. 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

51 minutes ago pmt sa:

Säker på det? Bara för att det sålts några betyder inte det att det står flera på hyllan..... Och finns den inte där lär det ta lika lång tid för att få fram den som här. 

T

Du har nog rätt !  kanske  är annonser  på gunbroker.uk   odyl  gamla ,  jag har inte vaskat nåt hårdare ännu.

/ P 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Nu jävlar händer det saker, Niclas på Sakab Sweden mailade mig idag och sa att han fått korn på en dylik smattra i 16 , dock med  71 pipa vilket suger lite men då det defacto kommer vara Hustruns smattra så får mina behov stå åt sidan. Jag kommer jubla då den fula ankungen i vapenskåpet ryker och jag pratar om en Baikal bock som förvisso är lite skjuten men är ful som stryk och som jag troligen kommer GE bort till en jakt kamrat. 

Jag kommer självklart lägga upp det " Älskling du kommer få en väldigt dyr och  Sen julklapp " 

/P

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tro det eller ej ,men när det sjunkit in hos hustrun att jag kommer belasta MITT  " hobbykonto " hårt och ge henne en för mig den dyraste bössan jag köpt nånsin så vart hon rätt len, så vi får se om det håller i sig till jag kommer hem på Söndag ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Midsommarhelgens sista dag på landet medgav provskjutning av nya Rizzinin 

Dock krävdes det att kolven kapades rejält för att passa frugan och 20mm togs av 

och jag kom på att gersågen med ny klinga måste kunna göra bra ifrån sig.

Det vart iallafall  jävligt rakt efter lite riggning , så det är en metod jag kommer tillämpa igen, kanske inget man gör på en Purdey men duger helt klart för mig ? 

Jag hade skruvat i  IC och MOD   Tidigare och det funkade bra med Jaguar 26g stål:7 

Dock är jag sugen på ett par MOD  Extended choker, tror jag ska kolla med Teuage om dom gör till kal 16 Rizzini.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...