Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Dansken

Törstiga igelkottar.

Recommended Posts

Dansken

Har ni kommet ihåg dagens goda gärning och ställt ut vatten till era igelkottar att dricka?
I värmen och torkan lider dom- och kan bli uttorkade och i värsta fall dö.

Håll koll på om dom är ute och kutar i värmen mitt på dagen: Då är dom sårbara i solens värme- och flugorna kan fylla dom med ägg. 
På dagen ska en frisk kotte ligga i skuggan.

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
qvarnhill
28 minutes ago Dansken sa:

Har ni kommet ihåg dagens goda gärning och ställt ut vatten till era igelkottar att dricka?
I värmen och torkan lider dom- och kan bli uttorkade och i värsta fall dö.

Håll koll på om dom är ute och kutar i värmen mitt på dagen: Då är dom sårbara i solens värme- och flugorna kan fylla dom med ägg. 
På dagen ska en frisk kotte ligga i skuggan.

Hade gärna ordnat med en igelkottfontän men har inte sett en igelkott IRL på säkert 15 år trots att jag ordnat med rishögar som inte eldas upp på våren för deras vintervila. Ge mig en igelkott så ska den få allt vatten den kan dricka!

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
HuggyBear

Minns för ganska många år sen då folk alltid ställde ut mjölk till de små taggdjuren. Ända tills det blev mer känt att dom är laktosintoleranda...

Ingen ställer väl ut mjölk nuförtiden hoppas jag... 🙂 Ytterst få igelkottar i våra trakter...

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dr Krall

Ska man ge dem nåt att äta, är väl uppblött sedvanlig hundmat/torrfoder bra. Gärna av ganska proteinrikt slag, men med ganska lite fett.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Holz

Vi har en igelkott som springer runt på tomten på kvällarna. Naturligtvis är vatten utställt till den och fåglarna. :thumbsup:

Har även ställt ut lite blöt kattmat till den, dock osäker på vem som egentligen äter upp den om nätterna.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.