Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
strävhår

En tråd vidare om "jägare sökes".

Recommended Posts

faxe

Träffade på honom för ett par år sedan när han var på väg och fixa en åtel som han skulle sätta sig vid direkt. Han hade med sig en frusen kanin i en plastpåse!

hs_merkel

Instämmer med övriga, 

Bättre ringa kommunen ni bor och fråga om dem arrangerar Kort jakt? Brukar inte kosta många kronor.

LGH

Jag var i kontakt med honom angående predatorjakt. 

Redan under första samtalet hävdade han att all rävjakt på hans marker var skyddsjakt - året om. Om man inte skjuter gör man inte sitt jobb, tydligen. Man kan bära med sig en bur med en fågel (dvs en ”voljär”) så kan ju ingen klaga om man är rädd för det...

Vidare har jag vänner som bor mitt i en av markerna, nere vid en sjö. Herr Djursholms Jakt visste att berätta att de boende vid sjön hade sådana problem med grävling att de gång på gång hade aggressiva grävlingar som till och med tog sig in i bostaden och gick loss i köket. De måste bort, allihop. Skyddsjakt så klart. 

Intressant nog visade det sig att mina vänner inte en enda gång ens sett en grävling (men så är de inte nattugglor heller). Och ingen av de få grannarna hade problem med dem, ingen hade ens sett någon i sin trädgård.

När jag påtalade detta hette det plötsligt att det var specifikt en kvinna som hade haft turbogrävlingar härjandes i köket, men henne fick jag inte tala med då hon var så skärrad av upplevelsen.

Milt sagt en föga trovärdig människa.

• Haha 2

vandraren

En riktig juvel mao!

Sorry om jag hjälpt till att marknadsföra ett sånt praktarsel, men detta hade jag ingen aning om! Hoppas ingen gått på den minan via vår tråd här på Jaktsidan!

p.

faxe
6 minutes ago vandraren sa:

En riktig juvel mao!

Sorry om jag hjälpt till att marknadsföra ett sånt praktarsel, men detta hade jag ingen aning om! Hoppas ingen gått på den minan via vår tråd här på Jaktsidan!

p.

Skit enkelt:yes:, redigera:wub:.

vandraren
46 minutes ago faxe sa:

Skit enkelt:yes:, redigera:wub:.

Tyvärr inte görbart! Det var inte jag som lämnat tipset... alltså inte görbart för min del.

p.