Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Christian N

Kal 28 eller 12 hagelbock

Recommended Posts

Christian N

Det är alltid problem skulle jag vilja påstå,

den då springande punkten är mest, hur stora, av vilket slag och är målet, resultatet värt bekymren?

Denna Rizzini av vad det nu är tre?? bröder/släkter som filar puffror har en modern produktion men de tillverkar inte så där rysligt många pangar, till detta kommer att köper jag en fabriksny pang så har jag lite önskemål som förmodligen är att ses som udda.

32-33 tum pipa, inga choker, jaktspång osv. Inte det sedvanliga, vilket medför ett beställningsjobb rakt igenom.

Nu handlar ovanstående kommentar inte i någon del om en uppfattning om SAKAB, då jag inte känner dem eller till dem mer ingående. /C 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Skånepåg

Kör ner till Sakab o snacka lite,  ligger utanför Tommarp om jag inte missminner mig. 

Dom flesta handlare vill väl gärna sälja, och ju mer custom, ju dyrare blir det 😉

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
KJE81

Om du mailar Nicklas på Sakab så kan han ta fram ett pris åt dig, det går också bra att maila Rizzini direkt på info@rizzini.it, de svarar ganska snabbt och kan engelska. Det verkar inte som om Sakab har koll på alla alternativ man kan välja men det har förstås Rizzini.

32 tums pipor ger en extrakostnad på typ 3000 kr medan fasta choker på de flesta modeller innebär en prisreduktion på knappt 2000 kr. Jag antar att du med jaktspång menar en solid spång och en sån kostar cirka 2000 kr extra. Egna kolvmått går loss på 7000 kr.

Man kan som sagt maila Rizzini direkt och be dom kontakta Sakab och få en offert för tillvalen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Christian N

Jaha, 

det verkar ju som att du har koll på detta får jag säga, nåväl, jag har inte i budget att köpa hem en ny Rizzini just idag, inte heller i morgon, men till min 45- års dag är kanske mer likt det hela så denna del får ses som ett rent pennfäktande, 

men om någon hade en 28:a eller utöver grabbarna i Sjöbo att rekommendera så vore jag tacksam för ett tips. /C

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Arctic

Allting handlar om prioriteringar. 😋

Om man verkligen vill går det ofta att ordna budgeten, även om det gör ont...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
KJE81
19 minutes ago Arctic sa:

Allting handlar om prioriteringar. 😋

Om man verkligen vill går det ofta att ordna budgeten, även om det gör ont...

Själv har jag fått en idé om att slå ihop jakthagelgevär och lerduvegevär och ha ett för båda aktiviteterna och på så sätt öka budgeten till det dubbla...återstår att se hur det blir🙂

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
W.T.

Jag känner Rikard på sakab.

Träffar honom imorgon och söndag. Så smsa om du vill att jag ska fråga nåt.

/k

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
På 9 augusti 2018 at 11:41 Christian N sa:

http://www.rizzini.se/

vi verkar ju ha ett gäng som tar in den i Svedala, men bara de där stora skjutmaskinerna, 

jag siktar mot denna variant,

https://www.guntrader.uk/guns/shotguns/rizzini-b/over-under/28-gauge/round-body-classic-180202115305002

det där med att leva på kanten, ja det kan verka spännande men då jag har kass balans så är det inget för mig.... /C

Jag mailade till dom ang en i 16 men jag fick aldrig dom att svara, kan du höra av dig om du får kontakt m dom ? 

Ps: engländarna alltså ! 

/P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
11 hours ago W.T. sa:

Jag känner Rikard på sakab.

Träffar honom imorgon och söndag. Så smsa om du vill att jag ska fråga nåt.

/k

Lite kapning! 

Iofs mest Niclas bord , men fråga om det händer nåt kul på hagelkrutfronten.

min gamla kran har sinat och dom kommer fasa ut krutet.

Sen har jag tjatat på dom om en Rizzini i 16 ...

puss & kram 

/P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
W.T.

Vectan kan sakab ta in. 2 ggr per år kan man beställa konstiga krut.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.