Hoppa till innehåll

Bockjakten hösten 2018


strävhår

Recommended Posts

Just now Joacim sa:

Nice ? Finns det på film? ?

Tyvärr, när jag väl ålat mig förbi höggräset så stod kameran 5m kvar bakom ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 minutes ago strävhår sa:

Tyvärr, när jag väl ålat mig förbi höggräset så stod kameran 5m kvar bakom ?

Känner igen det där. Då vill vi ha lite böttre bilder på det blivande bogmontaget iallafall ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser fin ut ?

Det enda jag hört och som satt sig vad gäller bogmontage är att snittet ska läggas i nacken, inte under halsen.

 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 minutes ago Joacim sa:

Ser fin ut ?

Det enda jag hört och som satt sig vad gäller bogmontage är att snittet ska läggas i nacken, inte under halsen.

 

Jo, det snittet ligger där det ska.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago aasenheim sa:

Efter 4 åt som jägare fick jag skjuta min första bock. Inte jättestor men ganska fin ändå tycker jag. Skönt att skottet satt som det skulle och att han föll ihop direkt. 

Grattis!:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago PAS sa:

Premiärmorgonen gav inget. Inte ett djur att se. Ryggen min ’bråkas’ lite eller jag med den. I alla fall  klipptes häcken under em å på kvällen ut på ett annat pass. Efter en å en halv timmes total stillhet utan en enda observation av något kom ryggens ’revenge’. Sket ont på riktigt å bara att bege sig till bilen. Men lite tjurig som man är bestämde jag mig på vägen att smyga å kika lite på några åkrar bara för att. Parkerar bilen å smyger i väg ca 250m å kikar på den närmsta åkern. Där går ett hondjur å en pinnabock. Hmmm…?  Trotts pinande ryggvärk lyckades jag smyga mig på dessa djur å står nu helt exponerad. Lyfter bössan långsamt långsamt å tar stöd med skjutkäppen. Beslut. Mata katten eller mig. Mig blev det. Bocken fick inget veta. Detta blev kvällen då jag fick inviga min ’nya’ 222:a, köpt av en forist. Nu kastar den å jag iväg 5 skott på 80m inom en tum. Minnesrik premiärkväll i dubbelbemärkelse å ett rent helvete med ryggen när djuret i garaget skulle passas å flås. /P

Grattis!:)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...