Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Hipshot

Bullet Puller..

Recommended Posts

Hipshot

Köpte vid ngt tillfälle två askar jaktmatch till Danskan.. visade sig att de trivdes inte med varandra, sällan jag sett en kal 22 sprida så in helvete. Lyckats skjuta upp nästan en ask.. såå vansinnigt trist att bara skjuta iväg dem för att få tag på hylsorna.. nu hittade jag andra asken med 50 friska. Orka.. Så nu funderar jag på att dra kulorna och ersätta med V-max och nytt krut.

Lite nyfiken på vad som finns i.. borde ju vara normakrut, hade ju varit smutt att återanvända.. kan det vara en bra idé? 

Skit samma, detta med kulorna är då frågan.. hur få ut på ett smidigt sätt? Ska man inte återanvända så tång.. men kulorna kanske man vill ha och testa vid annat tillfälle. Kulhammare känns inte lockade.. såg att det finns en bullet puller till rcbs för 300 pix. Kan det vara värt det?

tecno

ER_extensions_ER11_l.jpg

Använder typ en sådan ER16 för att dra ut udda kuldimension jag inte har puller till.

• Like 1

Christian N

Ett fullständigt namn på verktyget är? /C

tecno

ER collet holder with straight shank kan vara en bra början att söka med. Notera att det finns olika muttrar och således olika verktyg för att spänna fast spännhylsan likaså olika spännhylsor som klarar ca 1mm krympning. Så en 8-7 spännhylsa är 8 öppen och kan klämmas ihop till ca 7mm.

Sen gäller det ju att ha lämpligt sätt att hålla fast patron och ha mothåll som denna ER grunka går emot och sedan dras patronen från detta. Min Lee press fungera bra till längre patroner, bort med laddverktyget och dra ut kulor ;)

Hipshot

Bankade på med hammaren.. fjärde patronen så small locket på kulhammaren.. krut över hela rummet och fan vet vart kulan landade :blink:

Mailat Rcbs.. förra gången det hände fick jag en ny.. kan gå igen!

Fick svar fr norma.. de var hemliga med vad de hade för krut..troligen slattar.. 22,9 gr var det i i alla fall. Kan ju testa att pyta i 25,5 gr och stoppa i en V-max så får vi se.. eller så häller jag ut skiten känns som det kan kvitta.

Nu slipper jag ta i detta i några dagar.. win-win :whistling: