Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Christian N

Gamechanger bullets

Recommended Posts

ÅlandsFilip
35 minutes ago Christian N sa:

Förövrigt är A-max den bästa kulan som lämnat en fabrik för jakt och skytte men det är enbart en enkel bonnpöjks åsikt. /C

Fullt medhåll härifrån. Förstår inte att "den behövde förbättras" till det sämre...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Mad Mike

Finns det inte en marknad så skapar man en;)

Inget annat än en tipped matchking med ett par smärre förändringar på samma sätt som hornady skapade eld-x av sin a-max.

Praktiskt lär ingen av oss märka någon skillnad.

/Mike

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Fredde_piteå
30 minutes ago Mad Mike sa:

Finns det inte en marknad så skapar man en;)

Inget annat än en tipped matchking med ett par smärre förändringar på samma sätt som hornady skapade eld-x av sin a-max.

/Mike

Tänkte spontant exakt samma, marknadsföring är A & O...produkten å andra sidan😜

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Maichel
13 hours ago Mad Mike sa:

Finns det inte en marknad så skapar man en

/Mike

Vad är dina erfarenheter av TMK? Har du nyttjat den i klass 1 sammanhang - frågar eftersom jag är nyfiken och bara gjort "stickprov" själv, som förvisso sett rätt lovande ut ^_^

/M

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Mad Mike
9 hours ago Maichel sa:

Vad är dina erfarenheter av TMK? Har du nyttjat den i klass 1 sammanhang - frågar eftersom jag är nyfiken och bara gjort "stickprov" själv, som förvisso sett rätt lovande ut

/M

Nepp bara klass 2 i 223.

Har A-Max för en livstid i övriga kalibrar😁

/Mike

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
sidelock
På 2018-09-27 at 15:53 ÅlandsFilip sa:

Fullt medhåll härifrån. Förstår inte att "den behövde förbättras" till det sämre...

Hur är ELD pissig?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
ÅlandsFilip
17 minutes ago sidelock sa:

Hur är ELD pissig?

Nja jag borde haft med ett ”troligen” eftersom jag inte har haft råd att testa den än, kulan är svindyr i Finland. 62€/100 a-max och 108€/100 eld... Har faktiskt beställt från Sverige, men det man läst är att eld-match är mest likt a-max, men inte helt som a-max. Alltså en förändring, förändring på saker som är bra är dåligt.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Maichel
2 hours ago sidelock sa:

Hur är ELD pissig?

ELD-M har jag inte testat i .264 ännu. Men 143grains ELD-X ger spektakulärt utfall när den kolliderar mot skallben. Har bara praktisk erfarenhet av kulan i sådana fall hittills, undantaget en grävling som också togs av daga hastigt. På 200+ meter så höll skallbenet faktiskt ihop på en stånghjort. En slump kanske, och då i kombination med att atlaskotan inte togs med vid genompassagen. För frilevande vilt har 178orna aldrig svikit mig. 143grains Eld-X skjuter bra! Åtminstone vad jag sett ut till 550m, och med min förmåga.

A-max och TMK (178a & 175grains) har sett likvärdiga ut vid samma användning som ovan... Har också a-max så jag klarar mig tills jag fyller 55år. Om jag mot förmodan blir äldre får jag leta upp en annan kula...

Trist att ELD är så dyra bara...

/M

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.