Hoppa till innehåll

Har funderat länge på hagelbössa!


josc72

Recommended Posts

Har funderat länge och varit så säker på att jag ska ha en Miroku mk70 eller mk38. Stensäker! Men nu har jag läst och funderat. Har en fru jag skall ha igång och två ungar som skall med ut. Då kan jag ha min gamla Husqvarna. Men om jag skulle ha en Brownning A5 när jag är själv eller till frun och barnen? Tänker jag helt galet nu...?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ha, avundsjuk där! För mig har det aldrig funnits något alternativ till dubbelpipor. Men, är en halvautomat det? Är de bra att skjuta med? Är de bra för barnen? Bättre och snällare att börja med än en bock? De är ju egentligen fula som stryk men en Browning A5 skulle jag kunna tänka mig. Jag vill ha hjälp att bestämma mig. Vad är för och emot?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17 hours ago josc72 sa:

Men, är en halvautomat det? Är de bra att skjuta med? Är de bra för barnen? Bättre och snällare att börja med än en bock? De är ju egentligen fula som stryk men en Browning A5 skulle jag kunna tänka mig. Jag vill ha hjälp att bestämma mig. Vad är för och emot?

Jag köpte min första hagel som automat, en begagnad äldre fin Beretta.

Mest för att begagnatmaknaden på bockar i närområdet var usel just då och jag behövde en bössa för att komma i gång med höstjakten och öva.

Det var väl inget större fel på den, förutom att den hade problem att ladda om den 24grams övningsamo som skjutbanan tillhandahöll förmånligt, det löste jag med att köpa en till rekylfjäder som jag kortade en aning.

Rasslar en hel del mer än en bock vid i i/urladdning men har i stället lite mjukare rekyl.

Fördelen med tre skott har jag bara nyttjat en gång när det gick lite väl fort på en Hare.

Skulle jag låta barnen skjuta så tror jag bocken/SbS enklare handhavande borde gå före automatens lite mjukare rekyl....men det är som sagt vad jag tror.

Jag tröttnade på "rasslet" och böt bort den mot en begagnad FN/Browning B25....och har inte ångrat mig en sekund förutom att jag gärna hade sluppit ejektorerna när man står på banan.

Mina 5.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du finner en Browning DA. Sønn Brownings Halvautomat, er den nydelig balansert, kvalitet, Dog kun 2 skudds automat. Men hvem bryr seg?

For meg er FN A5, Browning DA, Beretta 303, Browning B80, Browning Gold( ikke dagens versjon:) . Alle gode alternativ. 

Fordelen med en halvauto er iallefall at alle skuddene treffer samme sted. Ganske mange dobbeltløpere gjør ikke det. Men klart, alt som kommer fra Mirouku/Browning er safe:) Beretta derimot... huff huff huff:)

 

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du är tveksam så försök prova lite automater först istället för att lyssna på 

belackare eller föe den delen inbitna nördar , jag är A5 nörd numera  och dom innehar nåt som alla de andra saknar nämligen charm... Vackra ? Ja det tycker jag som inte bryr mig ett skit om " linjer "  och  kal 16 är den vackraste och charmigaste. 

/P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...