Hoppa till innehåll

Krieghoff Teck


Svenstorparn

Recommended Posts

Då jag råkar ha en förkärlek till Krieghoff och dubbelstudsare som sådant så undrar jag lite om någon äger eller har ägt en Teck  som kan fylla i med lite info om dessa bössor då det förefaller vara lite dåligt med info om dessa på gott och ont kanske?

Jag har kollat lite med nätet och det finns några stycken tillsalu i varierande kalibrar men 9.3/74r verkar vara vanligast, i mån av tid så åker jag kanske och tittar på en i helgen.

Visst en ny Ultra hade ju varit mumsigt, men dom kostar slantar och förmodligen så kommer det inte användas i den utsträckningen att jag tycker det känns rimligt att lägga dom pengarna på en studsare, hagelbössan är en helt annan sak där får det kosta lite?.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago robban.jagaren sa:

Bara köp!

Fin fina vapen.

Ja jo men lite info vore ju trevligt att ha innan man far å sta och handlar pang.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet att Hans Englund lödade en del pripsett till Teck för att de inte höll inskjutningen, nu har jag inte testat lastmånga TEck men de jag testade betraktade jag inte som kinkigare än mina 412or - och de höll inskjutningen så länge man inte slog för hårt.....

/T

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varit och tittat på en idag och den verkade fin i skicket så gott jag kunde förstå, den var stämplad HG och ulm´s proffmark. 

Blev positivt överraskad hur smidiga dessa är, då dom ser ganska bulkiga ut på bild.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar för den goda informationen json?

Bössan jag tittade på idag verkade som sagt vara i bra skick och hade lödda pipor i kaliber 9,3x74, jag frågade om den sköt tät men säljaren visste inte så mycket om vapnet men en provskjutning gick att ordna om jag var intresserad vidare verkade det en aning oklart om vad som fanns och inte fanns till bössan. De begärde 45k för den och för det priset så ser jag helst att den ingår alla original delar som koffert, intyg, instruktionsbok osv.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

3006 Øvre og nederste løp. 180 grains. 50m på nedskalert reinsimleskive. Jeg var heldig da jeg tok en råsjangs med dobbeltriflen, da det fulgte med kal 20 hagleløp som jeg var ute etter. Nå er ikke det en tech, men en kompis har en og jeg er sikker på at han sover med den. Ta for all del imot testskyting, om den går godt med lett tilgjengelig fabrikkammo er en tech et flott våpen.

20181019_164211.jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-10-06 at 19:34 Svenstorparn sa:

?De begärde 45k för den och för det priset så ser jag helst att den ingår alla original delar som koffert, intyg, instruktionsbok osv.

Jag har inte för mig den såldes med koffert på den svenska marknaden. Papplåda, instruktionsbok och möjligen träffbild. Det var nog allt du fick förutom bössan.... 

T

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Är det stål till baskylen i alla dubbelstudsare i 9.3x74r eller finns dom i både dural och stål?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...