Hoppa till innehåll

Sladdrigt slutstycke


erpet

Recommended Posts

Ja, som rubriken antyder - på min Mauser M12 med spänntangent sitter slutsycket säkert när spänntangenten är i sitt säkraste läge, men i mellan- och uppspännt läge kan man lyfta handtaget med lillfingret ungefär ett kvarts varv (tills spännkurvan tar vid(?)). Efter avfyrning (torrklickning) är det dock lika trögt som när bössan var ny.

Vad kan detta betyda? Är det farligt att skjuta?

Tack och m.v.h.

Erik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago pmt sa:

Att låset är spänt. 

Ja, träffar du något levande är det rätt stor sannolikhet att det dör..... 

T

Haha! Va fan... :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Sako_Finnbear sa:

Haha! Va fan... :P

Herr Erpet, som jag anser mig känna ganska väl då emedan vi båda hängt på LAOS i Lund, ställde två enkla frågor.

Herr Erpet fick, utifrån min enkla ståndpunkt, två likaledes enkla och högst sanningsenliga svar.

Förstår inte alls denna upprördhet.

Fråga annars gärna den gode Herrr Erpet om det ska vara "Ich habe sie in die Nase ....." eller "Ich habe sie in der Nase.....". Han kan ge en en djuplodande utredning om grammatiska problem map grovt obscen tyska.

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago pmt sa:

Herr Erpet, som jag anser mig känna ganska väl då emedan vi båda hängt på LAOS i Lund, ställde två enkla frågor.

Herr Erpet fick, utifrån min enkla ståndpunkt, två likaledes enkla och högst sanningsenliga svar.

Förstår inte alls denna upprördhet.

Fråga annars gärna den gode Herrr Erpet om det ska vara "Ich habe sie in die Nase ....." eller "Ich habe sie in der Nase.....". Han kan ge en en djuplodande utredning om grammatiska problem map grovt obscen tyska.

/T

Nej alltså jag garvade rakt ut när jag läste ditt inlägg. Tyckte det var jäkligt roligt det sista.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-10-18 at 20:24 pmt sa:

Ibland önskar jag att sarkasm var en font.......

/T

Haha! Invecklat i bland det här med forum och få fram budskapet, jag vet. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-10-18 at 20:15 pmt sa:

Herr Erpet, som jag anser mig känna ganska väl då emedan vi båda hängt på LAOS i Lund, ställde två enkla frågor.

Herr Erpet fick, utifrån min enkla ståndpunkt, två likaledes enkla och högst sanningsenliga svar.

Förstår inte alls denna upprördhet.

Fråga annars gärna den gode Herrr Erpet om det ska vara "Ich habe sie in die Nase ....." eller "Ich habe sie in der Nase.....". Han kan ge en en djuplodande utredning om grammatiska problem map grovt obscen tyska.

/T

Ahrgh... Jag hade förträngt allt trams man satt och sluddrade på den tiden och hade hoppats min omgivning gjort detsamma. Men, men. Satsar inte på någon politisk karriär i alla fall.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago erpet sa:

Satsar inte någon politisk karriär i alla fall.

Jo det var just det frågan var..... Blir det månne skillnad på om det är "in" eller "auf"? "In" och "auf" styr ju samma vill jag minnas..... Eller hur fan var det nu.....

/Sorry, lite av ett upplägg. Kunde inte låta bli.... /

/T

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...