Hoppa till innehåll

Vettig pannlampa?


Hipshot

Recommended Posts

Gillat Led Lenser men de där jävla pissgrejerna går ju bara sönder.. Nu precis så lyckades jag få ett kabelbrott på en av två eller tre kablar som gick in i batteriet.. alltså kabelbrott på en i princip opåverkad kabel.. trodde inte det var möjligt men detta är Led Lensers jävla akilleshäl, inte första pannlampan som gått åt helvete. Prylarna är ju trevliga i övrigt med ok ljus och bra format.. men håller alltså inte.

Vad skaffa i stället?? Behöver inte lysa upp hela världen men kan man på fullfräs på ljus ut till kanske 150 meter? Och sen ställbart så man kan spara batterier. Gärna uppladdningsbart men inte jätteviktigt.

Vad ska man köpa? Budget.. 500hundring? 

/ Less!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja.. orka? När jag hittade kabelbrottet i orörd kabel så vart jag lite förbannat på pisset.. Vet att det är ett känt problem med rapplet dessvärre så nu ligger skiten i sopkorgen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla på Lumolite compass. Beskrivs enklast som en vinklad ficklampa som man snäpper i en fäste på huvudbandet. Köpte just för att jag surnade på sladden som gick av. Vattentät och lätt. Hel och halvljus, inget blink. 1850batterier så lätt att ha med ett extra istället för stort batteripack. Fyller mina ändamål.

Köpte modellen med magnetladdare men inser att det är till liten nytta. Man kan hellre ha flera batterier och ladda i en vanlig laddare hemma. Man måste ha dyrt specialbatteri för att kunna ladda med magnetladdaren, värdelöst. Laddar långsamt med magnetladdaren.

 

https://www.valostore.se/produkt/lumonite_compass/?variant=1308&gclid=EAIaIQobChMImu7-7-Wu3gIVjeiaCh1apQipEAQYAiABEgJulvD_BwE

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...