Hoppa till innehåll

Stalon Victor


Fredde_piteå

Recommended Posts

Gediget intryck när man tittar på den. Tolerans på gänga och utförande i övrigt verkar i samma som nivå Stalon brukar ligga. Utmärkt dämpning i förhållande till storlek. Jag är nöjd med min.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Dansken sa:

Gediget intryck när man tittar på den. Tolerans på gänga och utförande i övrigt verkar i samma som nivå Stalon brukar ligga. Utmärkt dämpning i förhållande till storlek. Jag är nöjd med min.

Klockrent! Tack för info??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago TekDr sa:

Delbar är inte samma sak som lösa fronter ?

både min hausken och min Sonic är delbara... är väl i princip bara svetsade dämpare som ex. Ase ultra som inte är delbara...

OK. Då kommer jag inte att byta upp mig till en Victor. För mig så finns det inte att köpa en utan utbytbar front!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska in på Fritid och Vildmark så snart jag får tid (jobbhelvete?) och kolla in Victor...funderar på Victor L, men det blir kanske lite väl häftigt på en 65cm pipa?

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag personligen tycker "L" blir för lång. En vanlig Victor tar dessutom tillräckligt mycket av udden av knallen på en .308 för att den ska bli trevlig att jaga med.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en Victor och har problem med att bussningen i bakkant har gängat ut sig/tryckts bakåt på snedden. Det verkar dock inte bara drabba Victor för det har hänt för mina kompisar också som har andra Stalonmodeller.

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Märkligt fenomen, har två Stalon själv av äldre modeller och de har inte strulat med bussningen.

Har ni kommit på varför det sker, tajt bussning? Dålig gänga på bussningen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En W145 och WM145 båda har jag bytt bussningar på. Gängorna slut. Dåligt matreial? Sen när man har öppna på ljuddämparen så är gängan för kort!

Jag hade tittat på A-tec eller hausken.

S

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Tuffhund sa:

Jag har en Victor och har problem med att bussningen i bakkant har gängat ut sig/tryckts bakåt på snedden. 

 

2 hours ago hs_merkel sa:

En W145 och WM145 båda har jag bytt bussningar på. Gängorna slut. Dåligt matreial? Sen när man har öppna på ljuddämparen så är gängan för kort!

Visa gärna vad som händer. Är det gängan på plastbussningen som pajar? Jag bytte en sån förra vecka. Både ägaren och jag var överens om att det var ett handhavandefel- men han fick en ny som jag svarvade ur efter hans pipa- och han var nöjd.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja gängan på plastbussningen. Typ gängpaj. Ena slog jag loss då de öppna fastnade i någe. Då rök gängan som är alldeles för kort i bussningen.

Kompisen sprack gängan inne i dämparen. Så kulan slog i fronten. Kvaliten verkar lite ojämn men blir väll så när de blir mycket?

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I det här fallet skulle jag säga att det är för klen plast eller för "grund" gänga. Ser lika ut för tre av oss i laget. Hoppas jag får en ny bussning av Stalon.

stalon1.jpg

stalon2.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago hs_merkel sa:

Ja gängan på plastbussningen. Typ gängpaj. Ena slog jag loss då de öppna fastnade i någe. Då rök gängan som är alldeles för kort i bussningen.

Kompisen sprack gängan inne i dämparen. Så kulan slog i fronten. Kvaliten verkar lite ojämn men blir väll så när de blir mycket?

 

Jag törs nog påstå att kvaliten på pipgängningen bör ifrågasättas om projektilen kan slå i hålet i fronten för att bussningen entrar snett: då måste gängan vara mycket glapp.

2 hours ago Tuffhund sa:

I det här fallet skulle jag säga att det är för klen plast eller för "grund" gänga. Ser lika ut för tre av oss i laget. Hoppas jag får en ny bussning av Stalon.

stalon1.jpg

stalon2.jpg

Ett gammalt djungelknep när man ska montera en gängad "grej" med stor diameter och fin gänga är att sätta ihop och skruva baklänges till man känner att gängan entrar och greppar- sen skruvar man den in i botten. I detta fall har den entrat en gänga fel. Det borde man nog ha sett och inte fortsatt vålda in bussningen på gängan- det borde även ha gått tyngre än det brukar.

Men du får säkert en ny bussning av Stalon- det fick min kund av mig: det var precis så han hade gjort ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i kontakt med Stalon angående detta problem. Det vore bra om flera tar upp detta med dem, så problemet åtgärdas!!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...