Hoppa till innehåll

Karl Hedin om rättsväsendets maktmissbruk och polisen som springpojkar.


josc72

Recommended Posts

9 minutes ago, Edsvalla said:

En journalist/media ska inte ställa sig på någon sida förutom sanningen.

Absolut inte om dom vill kalla sig public service eller opolitiska.

= politiska, hur fan man än vänder och vrider på detta!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Edsvalla sa:

En journalist/media ska inte ställa sig på någon sida förutom sanningen.

Absolut inte om dom vill kalla sig public service eller opolitiska.

SVT har sedan länge gett upp sitt opolitiska uppdrag (Enligt mig) Problemet är att det inte verkar finnas någon form av oberoende media längre!

Man får kolla typ alla nyheter från åtminstående 3-5 olika källor för att få en någorlunda sansad bild. (Gärna ett par utländska också!)

//Danielj

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago danielj sa:


Man får kolla typ alla nyheter från åtminstående 3-5 olika källor för att få en någorlunda sansad bild. (Gärna ett par utländska också!)
 

Det är exakt vad min gamla SO-lärare på 80-talet rekommenderade. Han var uttalat vänster men prenumererade på såväl Arbetet som GP (då oberoende liberal) som morgontidningar för att alltid läsa aktuella nyheter ur två  olika perspektiv och vara förberedd på elevernas frågor och diskussioner.  En nyanserad lärare som respekterade folks åsikter så länge man hade sakliga argument för dem. Tyckande gav han inte mycket för. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 minutes ago Älgflugornas Herre sa:

 En nyanserad lärare som respekterade folks åsikter så länge man hade sakliga argument för dem. Tyckande gav han inte mycket för. 

Nyanserad har väl försvunnit i dagens samhälle.

Bara för man är vänster så behöver det ju inte betyda att man hyllar Pol pot. Bara för man är höger så kanske inte AH är förebilden (Nu var ju han till stor del vänster ? ) 

Fick höra en teori som har viss bärighet. Det är sådan liten skillnad i den faktiska politiken idag mellan de olika partierna så ideologierna dras till deras spets för att särskilja dem. 

För att återknyta till Topic.
Kan KH vara skyldig javisst. Men troligtvis inte. Man måste vara extremt dum om man först sticker ut hakan och sedan begår brott inom det man motsätter sig. Vill inte riktigt tror att en företags ledare är så korkad (Även om exempel finns på detta i historien). Han kan köpa sig vargjakt i valfritt land. Dessutom skulle han utan problem kunna köpa in diverse experter som kunde utföra smutsjobbet åt honom. 


//Danielj

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Följt det idag igen och det är ju helt uppenbart att den här kvinnan och hennes har hittat på hur mycket konstigheter som helst. Åklagaren måste fått magsår idag.

Allt annat än en friande dom känns helt otänkbart.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hela den här röran borde ha avslutats av redan igår när det framgick att noa polisen sade till kvinnan att i princip plantera bevis i jaktkläderna samt tror det var i handladdningssakerna 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago exabit sa:

 Åklagaren måste fått magsår idag.

Åklagaren har en hel del på sitt bord. Bevis som hanteras konstigt. Telefon avlyssningar som hanteras konstigt etc. etc. Men han har nog hela tiden varit medveten om det!

Jag tror att så fort Karl Hedins namn dök upp så blev det istället för en noggrannare utredningen en kamp för att hitta något. DVS de trodde sig ha chansen att fånga en stor fisk och tog en del genvägar m.m. vilket gör det hela till ett skämt! (Även om det är kostbart m.m. m.m.)

//Danielj

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Verkar vara lite farsartat i Åklagarens upplägg, kan han inte presenter  mera handfasta "bevis" än en labil kvinna som tillsynes och enligt egen utsago mår psykiskt dåligt och tagit tillbaka det mesta hon sagt och dessutom erkänt att hon planterat bevis och dessutom är misstänkt för att planerat mord på en av de åtalade plus lösa antydanden och andra saker som inte gäller åtalet som Lodjursblod så är det väl hög tid att ogilla åtalet för rätten ?

Det man sett hittills gör inte mycket annat än undergräver förtroendet för rättssystemet då dom ens tog upp fallet i mina ögon.

Åklagaren framstår så här långt som smått desperat alternativt konfyst.

Skulle denna rättegång hållits i min lada hade ingen blivit hängd i dag i alla fall.  ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Järven sa:

 

Skulle denna rättegång hållits i min lada hade ingen blivit hängd i dag i alla fall.  ?

I min så hade tyvärr åklagaren fått dingla speciellt om han inte kan komma med nått som motiverar rättegången och den utdragna utredningen 

Ska bli kul å se vad som kommer ske efter den här rättegången  speciellt vid en friande dom 

om noa och miljöåklagarna kommer försätta med häxjakten eller om nån kommer sätta stopp för det.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago killer_mouse sa:

I min så hade tyvärr åklagaren fått dingla speciellt om han inte kan komma med nått som motiverar rättegången och den utdragna utredningen 

Ska bli kul å se vad som kommer ske efter den här rättegången  speciellt vid en friande dom 

om noa och miljöåklagarna kommer försätta med häxjakten eller om nån kommer sätta stopp för det.

De lär givetvis fortsätta och hoppas på att HR tycker synd om Danielsson  & C/O och fäller på något litet hörn.. 

Tycker detta med killgissandet från Åkl oavsett kön borde justerad på något sätt.. Om åkl gör sig dummare än min numera rätt riskiga högra foppa så kan ju hen TRO på fällande dom utifrån vilkla grunder som helst. Och därmed är hen homefree.. så någons mer eller mindre grundade tro kan fucka upp livet för folk i typ 2,5 år. Det skaver speciellt då man vet hur många aktivister det finns runt om i myndighetssverige.. 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag föredrar att inte fokusera på om Karl Hedin är skyldig eller inte. Det blir bara spekulationer och antaganden -- i princip helt utan fakta som stöder en ståndpunkten åt endera hållet. 

Så vitt jag kan se så är det fullt möjligt att Karl Hedin begått jaktbrott. Precis som det i teorin är fullt möjligt att alla andra jägare gjort det. Men nu ska misstanke inte räcka för att bli dömd...

Det som gör mig oroad är bevisläget verkar vara väldigt, väldigt tunt. Jag kan kategoriskt säga att jag aldrig jagat varg. Men om någon lyssnat på mig vid precis fel tillfälle är det fullt möjligt att jag skulle yttrat mig på samma sätt som KH. Det känns inte bra att åklagare väljer att gå till domstol med så pass lite på fötterna. 

Telefonavlyssningen skulle eventuellt kunna bidra med stödjande bevisning om de hittat några döda vargar. Men att gå till åtal på det som hittills kommit fram...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns myyyycket att säga om fallet.

Bevis läget är ju skralt minst sagt. Problemet med det är att polisen & åklagarna ser det som bevis på en tystnadskultur! dvs jägarsverige har grupperingar med jägare som åker runt och jagar varg! Så avsaknad av bevis påvisar inte att brott inte skett, utan att avancerade brottslingar!

 
Nu tror jag de har fel, krasst sett så skulle det inte funka. Om okända jägare skulle springa på mina marker så skulle det leda till konsekvenser. Så hur kan de förutom jaga ett av de mer svårjagade vilten dessutom undgå upptäckt av jägare m.m.? eller håller de sig bara på deras egna marker?

Förekommer då inte tjuvjakt? Det är jag övertygad om men det är nog mer att "tillfället gör tjuven" dvs. någon med en chans tar den istället för någon jägarmaffia som åker runt och jagar varg!

//Danielj

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Slöföljer dagens rättegång och tyvärr så har det ju inte blivit speciellt mycket bättre än i går så jag börjar undra om inte exabit här över inte har rätt att det i princip enbart prestige nu och inget om lag och rätt 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det har varit så mycket väsen kring detta så åkl har inte haft ngn möjlighet att göra annat än att försöka i  domstol. Han har ju sitt på det torra.. "jag tyckte jag hade nog för fällande dom".. Då spelar det liksom ingen roll.

Om de är så jävla sugna på att få folk dömda för åsikter.. man kan bara spekulera om hur otroligt många mobiler de lyssnar på runt om i landet! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

27 minutes ago Hipshot sa:

Det har varit så mycket väsen kring detta så åkl har inte haft ngn möjlighet att göra annat än att försöka i  domstol. Han har ju sitt på det torra.. "jag tyckte jag hade nog för fällande dom".. Då spelar det liksom ingen roll.

Om de är så jävla sugna på att få folk dömda för åsikter.. man kan bara spekulera om hur otroligt många mobiler de lyssnar på runt om i landet! 

Prestige och ett "all in" som gick lite galet när "kronvittnet" drog tillbaka allt. Han hade inte lämnat någon möjlighet att backa utan att tappa ansiktet.

Faktum är att åklagare kan fällas i domstol (sk obefogat åtal) tror att det är fängelse 6mån till 4år på skalan så domaren kanske kan tillåta telefonavlyssning :D

//Danielj

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

57 minutes ago danielj sa:

Faktum är att åklagare kan fällas i domstol (sk obefogat åtal) tror att det är fängelse 6mån till 4år ...

//Danielj

Yeah Right :D

Du vet säkert vad du pratar om men hur troligt är det att det sker i vårt fina ansvarslösa samhälle?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

46 minutes ago danielj sa:

Prestige och ett "all in" som gick lite galet när "kronvittnet" drog tillbaka allt. Han hade inte lämnat någon möjlighet att backa utan att tappa ansiktet.

Faktum är att åklagare kan fällas i domstol (sk obefogat åtal) tror att det är fängelse 6mån till 4år på skalan så domaren kanske kan tillåta telefonavlyssning :D

//Danielj

 Tvivlar på att det blir nått sånt se bara på Åsa och hennes jäkla cluster-f till utredning 

jag trodde att hennes misslyckande skulle göra miljöåklagarna mer försiktiga och verkligen säkerställa att dom har bevis som håller i rätten inte gå full bananas speciellt mot en rik jävel som troligtvis kommer ställa till ett helvete för dom vid en friande dom 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Hipshot sa:

Yeah Right :D

Du vet säkert vad du pratar om men hur troligt är det att det sker i vårt fina ansvarslösa samhälle?

tjaaaa ganska okunnig, men killgissning mindre än 0%? ;)

//Danielj

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns de någe konkreta bevis av huvudtaget? Kropp? Vapen? Blod? Brottsplats? Fordon mm

Har glömt totalt?

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

35 minutes ago, hs_merkel said:

Finns de någe konkreta bevis av huvudtaget? Kropp? Vapen? Blod? Brottsplats? Fordon mm

Har glömt totalt?

S

Åklagaren leker cluedo, men har tyvärr inte läst hur spelet funkar...
Jag gissar på Åklagaren i hallen, med handen på lagboken 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...