Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
charlie

VW Caddy som hundbil

Recommended Posts

charlie

Jag har gått och blivit med spaniel. 

Den här lille parveln är med mig jämt vilket innebär en del biltid. I mesta möjliga mån är han med på kontor och besök men ibland blir det nån timme i bilen. 

Det är en Caddy vilket innebär att han sitter i skåpet. Nu blir det ju lite småsvalt med tanke på årstiden. Jag drog en värmematta från Lundhs i buren men klurar lite på nån bättre lösning? 

Ni som kör Caddy med hundar i, hur har ni löst problemet? Det sitter mellan golv och inredning i den. 

Lurade lite på att dra in datorfläktar från kupén men funderade lite på om inte värmesystemet bara är pluggat vilket borde gå att dra vidare till skåpet. 

M

faxe

Vi har skruvat bort plastglaset i mellanväggen och frugan säger att det räcker. Men hon har å andra sidan minst 4 hundar i skåpet som hjälper till med värmen.

karelsk blandning
7 hours ago faxe sa:

Vi har skruvat bort plastglaset i mellanväggen och frugan säger att det räcker. Men hon har å andra sidan minst 4 hundar i skåpet som hjälper till med värmen.

Sitter hon fram eller bak?

faxe
22 minutes ago karelsk blandning sa:

Sitter hon fram eller bak?

Fram:wink:. Men jag hade satt in en fläkt oxå, som drar in den varmare luften från cupen.

charlie

Var inne å surrade lite hos lokale VW-handlarn. Tydligen är värmesystemet bara pluggat under sätena och enligt killen på transport var det ganska många hantverkare som dragit en fortsättning till skåpet. 

Sen fanns det ju givetvis element å montera i men fick inga priser, känns som det kommer springa iväg dock

faxe
1 minute ago charlie sa:

Var inne å surrade lite hos lokale VW-handlarn. Tydligen är värmesystemet bara pluggat under sätena och enligt killen på transport var det ganska många hantverkare som dragit en fortsättning till skåpet. 

Det där måste jag kolla upp:yes:.

charlie
11 minutes ago faxe sa:

Det där måste jag kolla upp:yes:.

Jag tänkte jag skulle skruva ur passagerarsätet i helgen å kolla...

Återkommer med info

faxe
15 minutes ago charlie sa:

Återkommer med info

1272359485_Tummeupp.jpg.66fa1b222ceee36682b07ce4065af941.jpg

mr_jari
På 2018-12-20 at 20:20 charlie sa:

Återkommer med info

Lyfter tråden, jag har också skaffat en Caddy, hur såg det ut under sätet? Skulle vara guld med värme/kyla i skåpet.

charlie
32 minutes ago mr_jari sa:

Lyfter tråden, jag har också skaffat en Caddy, hur såg det ut under sätet? Skulle vara guld med värme/kyla i skåpet.

Har inte bilen kvar tyvärr. Man behöver lyfta på inredningen fram till panelen. Trodde i min enfald att det var pluggat längre ner men tyskarna var uppenbarligen snåla ;)

Det är lite mer pyssel men jag tror definitivt det kan funka. 

M

mr_jari

Ok, låter lite väl krångligt, får klura ut någon annan lösning. Får börja med att byta ut fönstret i mellanväggen till galler och se om det räcker.

charlie
1 hour ago mr_jari sa:

Ok, låter lite väl krångligt, får klura ut någon annan lösning. Får börja med att byta ut fönstret i mellanväggen till galler och se om det räcker.

Det är inte så krångligt egentligen. Tar nog lite mer tid än vad jag va villig att lägga just då. 

Tror inte det är nåt problem att lyfta på mattan och en del av fotbrunnspanelen å komma åt rören. Sen.är det ju bara att öppna för rören bakåt i isoleringen å lägga tillbaka mattan. Problemet var att när jag testade hade jag -9 och var tvungen att göra det på lagårdsbacken ;)

M