Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Undraren

Någon som vet vad detta tass & släpspår hör till vilket djur?

Recommended Posts

hs_merkel

De där är en stor schäfer med kopplet hängande efter.

S

HuggyBear
19 minutes ago strävhår sa:

No shit Sherlock😁

Men vad har jag för det? Bättre att de inte vad vad de saknar. 

Vet inte vilka trakter du håller hus eller om du jagar med hund men här vill vi att så många som möjligt vet var vargarna rör sig för stunden så långt det bara är möjligt. Förhoppningsvis få du cred för att du räddat någons hund eller andra djur om du talar om att det är varg i området. Vi har i dessa trakter bla 2 supertextgrupper, norr å söder om ljusnan som heter "vargkoll". Där är jakthundsägare å tamdjursägare samt 2 av lst:s fältpersonal med. Alla som ser varg eller spår efter dessa lägger ut för kännedom. Täcker tämligen stor areal på de som är med i grupperna... 

strävhår
9 minutes ago HuggyBear sa:

Vet inte vilka trakter du håller hus eller om du jagar med hund men här vill vi att så många som möjligt vet var vargarna rör sig för stunden så långt det bara är möjligt. Förhoppningsvis få du cred för att du räddat någons hund eller andra djur om du talar om att det är varg i området. Vi har i dessa trakter bla 2 supertextgrupper, norr å söder om ljusnan som heter "vargkoll". Där är jakthundsägare å tamdjursägare samt 2 av lst:s fältpersonal med. Alla som ser varg eller spår efter dessa lägger ut för kännedom. Täcker tämligen stor areal på de som är med i grupperna... 

Jodå, har varit delaktig i en sådan grupp tidigare men endast med jägare, behöver inte visa upp spår för överförmyndare. Vi har en tik springer här nu oxå sedan några år, såg senast spår av henne i nysnön i veckan. 

Järven
48 minutes ago HuggyBear sa:

Våra kära myndigheter kunde tex ju om dom ville visa oss var Varg-gps-halsbanden var i närtid, men har beslutat att inte göra det.

Så vi ska nog inte hoppas på för mycket "hundräddning" av dom, det här får vi nog sköta själva om det ska bil något vettigt.

HuggyBear
1 hour ago Järven sa:

Våra kära myndigheter kunde tex ju om dom ville visa oss var Varg-gps-halsbanden var i närtid, men har beslutat att inte göra det.

Så vi ska nog inte hoppas på för mycket "hundräddning" av dom, det här får vi nog sköta själva om det ska bil något vettigt.

Jag är övertygad om att våra 2 närmaste fältpersonal från lst skulle vilja släppa gps banden fria för alla att se men dom må ju följa direktiven uppifrån. Nu har vi dock ingen sändarförsedd varg på rätt stora arealer som ligger i vårt intresseområde.  OM dom inte märkt nån ny som jag inte hört om än... Jag kan ringa till dom båda så berättar dom det dom vet om vargläget just då. Så nog tro jag det räddas hundar häromkring i samarbete med lst. Många med mig tycker att det funkar bra häromkring. Men det är garanterat olika på andra ställen. Lst Dalarna t.ex skulle jag göra allt för att undvika in i det längsta.