Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• Stiffe79
      By Stiffe79
      Sauer 303 forest 8x57, bra/ dålig? 🤔 
    • Anders S
      By Anders S
      Säljer nu min 303a som jag har haft sedan den var ny. En riktigt välskjutande halvautomat i superskick!
      Servad av Sauers tyska tekniker 2016 (skjutit ca 150 skott efter). 
      Original 2-skotts magasin ingår. Vid snabb och smidig affär kan ett 5-skotts magasin medfölja också.
      Justerbar kolvkam från kolvkam.se (vänsterutförande = skruvarna på höger sida. Vill en högerskytt köpa den är det bara att byta ut till stoppskruvar med insexskalle så passar den även högerskyttar). Leverans kan ske från och med v.37
      Vid frågor är det bara att skicka PM eller ringa: 070-6771533
      Pris: 15.000kr

• pmt
      By pmt
      Leupold QR baser till Sauer 202, med hela skruvar - har ej varit limmat.
      Pris 500:-
      2 par ringar 26mm, höga (dessa börjar bli lite svåra att få tag i, för er som har en gammal ståltubad tysk kikare) passar för 50 och 56mm gluggar.
      1 par ringar 1" medium
      1 par ringar 1" medium extension
      Pris 300 kr/paret.
      Ringarna (underdelarna) har varit inslipade.
      Pris för alltihop: 1500:-
      Kan lämnas i Malmö, Lund, Sjöbo eller Ystad. Annars får ni pröjsa frakt efter eget val.
      Svar per mail eller PM, dock är sannolikheten för ett snabbt svar större om ni kör på mail: Tobias@Shotguns.se
      Först oprutat till kvarn gäller.
      /T
      PS
      För den som undrar varför montaget säljs så beror det på ett kikarhaveri, och i samband med det valde jag att byta den ena kikaren och gå över till Apel.
      DS
    • Mlinnsk
      By Mlinnsk
      Hej!

Jag är en nyexaminerad jägare på 27 år som söker medlemskap i ett jaktlag, helst inom en timmas färd från Göteborg.
      Har övat mycket på skjutbanorna under det senaste året men jag behöver nu verklig erfarenhet av jakt. Är flexibel och ställer gärna upp och hjälper till vardagskvällar samt helger.

Lite om mig: 
      Härstammar från Eskilstuna men har bott i Göteborg sen 8 år tillbaka. Idag driver jag eget AB och sitter som konsult på Volvo Cars. 
      Naturmänniska ut i fingerspetsarna och älskar flugfiske, skidåkning och numer också jakt!

Låter detta intressant? Om så, hör av dig till mig på 0763415984 eller mejla till martin_linnskog@hotmail.com 

Hälsningar,
      Martin Linnskog

• MarkusR
      By MarkusR
      Det som från början inte alls var mitt initiativ blev väldigt mycket mitt eget projekt.
      Jag började spåna på moment och hittade på namnet:
      Precision Rifle Indulgence Championship Karlstad 2016 vilket ger akronymen PRICK16. Fyndigt eller töntigt, välj själv.

En liten lokal klubbtävling för att de nyfikna skulle få testa PRS var tanken.  Jag spikade den enda helgen jag hade möjlighet att rodda detta vilket innebar att bara 6 av oss 11 från jaktskytteklubben som skjuter lite längre håll ihop kunde komma. Det inviterades ett par lite mer externa skyttar, dessvärre ett sent återbud också men 8 skyttar ställde till start söndag morgon. 
       Jag skulle kunna skriva en herrans massa om hur mycket pyssel det är med förberedelser och planering, men det blir för tråkigt att läsa.
      Jag hade en del idéer och fick hjälp att fixa en stor tunna, i övrigt hade använde jag mig av det jag hade hemma.
      Presenterar varje stage här, med en del bilder.

Precision 
      600meter,  5skott plåt 20x20, 
      valfri position/stöd 20cm plåt 1,5minuter. start stående med oladdat vapen 
      Här ändrade jag mig på plats, det blåste ganska mycket så jag tog med 40x40plåten också, med poängskillnad. 2p för lilla plåten och 1p för den stora. Det visade sig vara ett bra drag, para ett par av oss vågade ens testa 20plåten.

Urban warfare part 1  
      500meter,  6skott plåt 40x40
      Rör, tunna, bildäck 2+2+2 skott öppet vapen vid förflyttning, 2 minuter start stående med oladdat vapen, förflyttning med öppet slutstycke.
      Omvänt stöd 
      343meter 6 skott 35cm rund
      Lastpall med rem, en obligatorisk omladdning 2,5minuter start stående med oladdat vapen . Laddning först när skjutställning intagen.
      Back & Forth
       300meter,  6skott plåt 20cm rund
      Bakom vallen prone och framför vallen back position  3+3 skott, obligatorisk omladdning, förflyttning med oladdat vapen och öppet slutstycke.  2minuter start stående med oladdat vapen.  1p/träff max 6p
      Urban warfare part 2 
      250meter,  10skott plåt 25cm rund
      Barrikadstöd stark + svag axel  5+5 skott  obligatorisk omladdning, förflyttning med öppet slutstycke. 3,5minut, start stående med oladdat vapen 1p/träff max 10p
      The Jerk 
      200meter, 6skott plåt  10cm rund
      Valfri ställning/stöd. 3,5 minuter.  Start med vapnet liggande oladdat på skjutplats, stående bakom oladdat vapen samtliga patroner ligger 15meter bakom skjutplats, hämtas ett och ett. 1p/träff max 6p
      Lika jävligt och jobbigt som vanligt, men kul. Mina vassa 123gr scenar knäckte upphänget och plåten var klart märkt. 200meter är för nära för de laddningarna.

klisterlappen 
      100meter, 5skott papper
      5 klisterlappar på ett A4, 1 skott/klisterlapp. Valfri ställning/stöd.  60sek, start liggande bakom vapnet laddat säkrat 1p/träff max 5p, max 1p/klisterlapp.
      Att koncentrera sig efter att hållit på ett tag med gymnastiska skytteövningar och bara skjuta precision är svårare än man tror. Själv glömde jag att nolla kikaren helt och fattade inte det förrän efter 2 bom, men det hjälpte inte heller särskilt mycket.

Luftgevär  
      25m, 5skott papper
      Ett skott/ring, . Valfri ställning/stöd.  60sek, start liggande bakom vapnet laddat säkrat 1,0p/ring med decimal, max 5,0p särskjutningsmoment.
      Grymt lurigt moment, flera kikare klarar inte att justera parallaxen till 25meter, jag var tvungen att gå ner till 4-5X för att se ringarna någorlunda. Ett par skyttar sköt 4,6p här, riktigt bra då 10p är en prick på 1mm.

Hela tävlingen blev väldigt trevligt, paus med korvgrillning efter 4 stage.
      Det blev tack vare Jaktia, Fondprodukter och Astrosweden en keps till alla deltagare och ett riktigt trevligt prisbord. Alla fick med sig någonting hem.

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
erik.jader

Sauer 200 STR SÅLD!!

Recommended Posts

erik.jader
Posted (edited)

Har gått strax under 1000 smällar om förra ägarens uppgifter är korrekta. 

Själv har jag bara skjutit Norma DL fält dvs mollade kulor.
Ser oerhört fin ut och skjuter som en dröm. Se bild nedan. Ett slarvskott tyvärr i den serien. 

Kaliber 6,5x55
Piplängd 74cm

Valnötskolv som är mycket trevligare än standardkolven. 
200-str.png?width=150
Ser oerhört fin ut och skjuter som en dröm. Ett slarvskott tyvärr i den serien.
traffbild.jpg?width=150

Picatinny från LRD (Long range design) https://skytte.astrosweden.se/sv/articles/2.321.5100/lrd-long-range-design-picatinny-rail-sauer
Skena för bipod också från LRD: https://www.longrangedesign.com/product-page/benstödsskena-picatinny

Har även ljuddämpare. Jaki sniper gänga 18x1. Gör skyttet i det närmaste rekylfritt. https://skytte.astrosweden.se/sv/articles/2.2255.20275/jaki-jaki-sniper

Pris utan kikare och fästen: 16 000:- och då medföljer diverse vapenvårdsartiklar, bipod från kina och annat småplock.
Skickas inte. Finns att hämta i Uppsala

Edited by erik.jader
SÅLD
  • Like 1

BollnäsViktor

Det där är en väldigt fin bössa 😉

• Like 1
  • Thanks 1