Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Återfallsjägare

Råd vid köp av luftpistol önskas. (Matchpistol).

Recommended Posts

Laban

Grattis! AW93 är ett bra vapen.

Att skjuta tre resultat på 46 eller över - med i princip obegränsat antal försök - är knappast elitnivå. En klass 3 skytt ligger ju runt 46 i snitt. Du kan ju lätt snitta 41-42 och stänka in en och annan 46a, det räcker.

Vi tar in runt 20 nybörjare per år och det är ytterst sällan någon inte klarar kraven för egen licens. Visst - för några går det väldigt fort, andra får jobba lite mer för att hitta tekniken, men tycker man det är roligt att skjuta så är det med mycket få undantag inga som helst problem att lära sig skjuta så man klarar kraven. Jag tror att inom max ett år så kommer du fnissa lite åt ditt inlägg.

;)

Handikapp är en annan femma. Då kan det ju bli svårt. Där tycker jag mer kunde göras.

Sedan kan man ju ha synpunkter på vapenlagen ändå, givetvis. Men det är lätt att lära sig skjuta tillräckligt bra för att få egen licens.

Återfallsjägare
1 hour ago Holz sa:

Man kan ju tycka att säker vapenhantering, aktivitet och god vandel borde vara tillräckligt, men målet är att minimera antalet vapenägare i samhället och då är en metod att tillämpa hårda skjutprov som kriterium. :ermm:

Visst är det så. 

Att främja föreningslivet är det verkligen inte frågan om. 

Tänk hur slumpen faller sig ibland... Igår sköt jag färdigt mina guldserier, och idag på morgonen lades det ut en Feinwerkbau AW93 Light på Blocket. Jag tolkade det som ett tecken och skickade ett meddelande till ägaren. 

Nu ska jag ta och låsa upp vapenskåpet och gallra lite bland jaktvapnen, jag måste sälja av några stycken för att finansiera nya pistolen. (Enligt sambon). 

Var säljer man enklast en Ruger 10/22, en Klass 2-studsare och en Klass 2-drilling så här års? Blocket eller till någon butik?

Återfallsjägare
1 hour ago Laban sa:

Grattis! AW93 är ett bra vapen.

Att skjuta tre resultat på 46 eller över - med i princip obegränsat antal försök - är knappast elitnivå. En klass 3 skytt ligger ju runt 46 i snitt. Du kan ju lätt snitta 41-42 och stänka in en och annan 46a, det räcker.

Vi tar in runt 20 nybörjare per år och det är ytterst sällan någon inte klarar kraven för egen licens. Visst - för några går det väldigt fort, andra får jobba lite mer för att hitta tekniken, men tycker man det är roligt att skjuta så är det med mycket få undantag inga som helst problem att lära sig skjuta så man klarar kraven. Jag tror att inom max ett år så kommer du fnissa lite åt ditt inlägg.

Handikapp är en annan femma. Då kan det ju bli svårt. Där tycker jag mer kunde göras.

Sedan kan man ju ha synpunkter på vapenlagen ändå, givetvis. Men det är lätt att lära sig skjuta tillräckligt bra för att få egen licens.

Hoppas du har rätt. Och tack, förresten. :)

Nej, 46 p är kanske inte så övermäktigt, jag sköt ju två guldserier samma kväll igår, men jag kan ändå tycka att pistolskyttekortet och ett aktivitetsintyg borde räcka. Skjutskicklighet ska inte vara avgörande för om du ska få äga ett vapen eller inte, -inom rimliga gränser, och där tycker jag att just bronsmärket skulle vara en ypperlig gräns