Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
tobe

Sako fästen

Recommended Posts

tobe

Vilka montage alternativ finns till Sako?

Optilock är inget alternativ då det bygger för mycket på höjden. Har i dagsläget ett vrid montage, tror det är EAW. Men det håller inte inskjutningen från av och på montage. 

Kravet är att montaget ska klara av att sättas på och av utan att inskjutningen förändras något nämnvärt (+-10mm)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Joacim
23 minutes ago tobe sa:

Vilka montage alternativ finns till Sako?

Optilock är inget alternativ då det bygger för mycket på höjden. Har i dagsläget ett vrid montage, tror det är EAW. Men det håller inte inskjutningen från av och på montage. 

Kravet är att montaget ska klara av att sättas på och av utan att inskjutningen förändras något nämnvärt (+-10mm)

Är det äkta EAW vrid så föreslår jag reklamation om de inte håller inskjutningen. Säga vad man vill om apels vrid, men pålitligare är svårt att hitta! Förutsatt att de är rätt injusterade.

Mvh Joacim

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
tobe
10 minutes ago Joacim sa:

Är det äkta EAW vrid så föreslår jag reklamation om de inte håller inskjutningen. Säga vad man vill om apels vrid, men pålitligare är svårt att hitta! Förutsatt att de är rätt injusterade.

Mvh Joacim

Fel av mig det är Rechnagels vrid. 

Givetvis, men hur är skillnaden mellan Rechnagels TL och EAW?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Joacim

Ingen erfarenhet av recknagel- desto fler EAW på mitt samvete och de har ALDRIG svikit. 

• Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
2310jensen

Leupold ringmounts finns som bygger ca 8 mm för 30 mm tub. För övrigt skulle inte ett lägre montage funka på min av dock slutstyckshandtaget skulle ta i okularet, dock är det av den fetare sorten. 

Dock vet jag inte om det skulle funka av och på. Antagligen inte då det inte finns nån rekyltapp på leupold. 

Kvar är väl sako ringmount med 11 mm bygghöjd. Behövs en nyckel för att ta av och på eller kan du få nån till att sätta på ”vingar”. Såg att Brian Pedersen hade gjort det, ska se om jag hittar bild. 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
2310jensen

Hittade!

099EA1F3-C1B9-42CB-8771-64937179F321.jpeg

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget