Hoppa till innehåll

Tack Izza för vår tid!!!


faxe

Recommended Posts

Ganska precis ett år sedan jag skrev i denna tråd om Dixies bortgång. Idag var det dags för hennes dotter Izza att jaga vidare någon annan stans. Vi märkte att hon gick dåligt på bakbenen i Lördags morse. Vi väntade att åka in tills på söndag morgon till vet. Där konstaterades att ena av de bakre tuttarna var full med var, så vi hoppases på att det endast var en ljuver inflammation. Igår så fick vi samtalet om att det såg mycket bättre ut, men vi beslöt att hon skulle stanna tills idag. Vid 11 tiden ringde de och meddelade att de hittat en väldigt stor tumör, som de nästan såg hur den växte. Jag sa till frugan att ringa vet och fråga när jag kunde komma för att avsluta hennes lidande. Ca 15.00 kände jag hur hennes hjärta slutade att slå där vi låg sked på golvet. Massor av tack Izza för åren vi haft tillsammans, från att jag hjälpte vid födseln fram tills idag:wub::wub::wub:.

Här är hon hos veterinären idag.

IMG_20190205_143737.thumb.jpg.d667899033075fd154ee06d807ee39a7.jpg

  • Sad 13
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Starka beslut av en stolt & stark husse, tråkigt när de lämnar oss men skönt att du lät henne slippa lida! 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Alltså man riktigt ser på bilden att hon är "nöjd" nu med sin tid här på jorden med er å bara väntar på att få somna in...?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
8 hours ago MKJ sa:

Så uppriktigt sorgligt.?

Hoppas jag inte framstår som okänslig, men vad kostar kremeringen? 

Ingen fara och tack:thumbsup:.

Här kommer en länk med priser till separat kremering. Jag vill ha våra hundar hemma även efter att de jagat vidare, och då kälen sätter stopp för grävning så är detta det ända alternativet för mig. Lägga i en av frysarna här hemma och vänta funkar inte för mitt sinne, men jag vet fler som gör det.

https://www.sva.se/analyser-och-produkter/tjanster-vid-svas-forbranningsanlaggning/separat-kremering-av-djur

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago MKJ sa:

Så uppriktigt sorgligt.?

Hoppas jag inte framstår som okänslig, men vad kostar kremeringen? 

Jag betalade 1850kr för min Lab jag fick påkörd i Skåne på jakt 

Malmö djursjukhus skötte det mkt proffsigt och jag fick ett intyg att Ginza var kremerad separat. 

/P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...