Hoppa till innehåll

Magnetospeed, vilken ska man välja?


M-Ola

Recommended Posts

Ska skaffa en kronograf och funderar på en Magnetospeed. Men funkar det med Sporter eller "måste" man ha den dubbelt så dyra V3?

Ska bara ha den till att hålla koll på hastigheterna när jag provar fram vettiga laddningar för jakt och har ingen som helst erfarenhet av kronografer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den har jag oxå funderat på. Men jag vill mäta hastigheten när jag skjuter stegarna, och då är det stor risk för att träffläget blir annorlunda. Jag har idag en Phrochrono. Men det kan vara jäkligt irriterande att de inte visar värdet pga vädret ibland.

http://vapex.e-line.nu/sv/Konsumenter/Skytte_Tillbehor/Kronografer/Prochrono_Pal_Chronograph_(Competition_Electronics)?id=CE3900

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte du skjuta med dämpare på är det nog V3 som gäller (om du inte har en väldigt kort frontmonterad dämpare, typ under 7cm). Skjuter du utan dämp verkar sportern funka bra.

Dock om du skjuter flera olika laddningar (olika kulor, bössor etc) behöver du rensa all historik med sportern mellan resp. laddning för få ut korrekt statistik. Det ser man ut att slippa med V3:an.

Annars är ju Labradarn rätt trevlig som TekDr nämner. :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag o Maichel delar på en V3, han fick vårdnaden så sent som idag, tycker att du skall prova innan köp. 

Labradar har en annan bekant till mig, han har haft rätt mycket inställnings/uppstartsbekymmer med den, obs ja han är normal begåvad. V3 fungerar även för oss mindre begåvade. C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror inställningsproblem kan alla drabbas av. Har själv inte haft några problem med Labradarn från dag ett men har bekanta som spottat och fräst när de försökte få igång Magnetospeeden. Men så är jag ju en sån som börjar med att läsa instruktionerna också... :ermm:

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago faxe sa:

Den har jag oxå funderat på. Men jag vill mäta hastigheten när jag skjuter stegarna, och då är det stor risk för att träffläget blir annorlunda. Jag har idag en Phrochrono. Men det kan vara jäkligt irriterande att de inte visar värdet pga vädret ibland.

http://vapex.e-line.nu/sv/Konsumenter/Skytte_Tillbehor/Kronografer/Prochrono_Pal_Chronograph_(Competition_Electronics)?id=CE3900

Den där tycker jag är kanon!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Christian N sa:

Jag o Maichel delar på en V3, han fick vårdnaden så sent som idag, tycker att du skall prova innan köp. 

Labradar har en annan bekant till mig, han har haft rätt mycket inställnings/uppstartsbekymmer med den, obs ja han är normal begåvad. V3 fungerar även för oss mindre begåvade. C 

V3an är suverän att handskas med. Löjligt enkel och smidig. Låt oss styra upp en testrunda så får du mer kött på benen. Gillar särskilt minneshanteringen i V3an, och hur lätt det är att lyfta ur datan för hantering i t.ex excel. Har all historik sparad från alla stegar jag skjutit - skulle man få önska något så vore det att mojängen även mäter yttertemperatur och lufttryck. Då hade loggarna varit fenomenala!

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kommer eventuellt skiljas ifrån min V3  då den inte verkar tycka om mina 

piprekylerande Auto:5or,  jag är rätt bedrövad  över det då jag gillar den skarpt. 

Att vara totalt oberoende av ljus är en grym fördel och hur många gånger har man inte vart upp en snabb sväng till banan efter jobbet när det vart beckmörker. 

Jag ska ge den några chanser till .

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Holz sa:

Tror inställningsproblem kan alla drabbas av. Har själv inte haft några problem med Labradarn från dag ett men har bekanta som spottat och fräst när de försökte få igång Magnetospeeden. Men så är jag ju en sån som börjar med att läsa instruktionerna också... :ermm:

Men den går inte med hagel eller hur ?  Slug men inte hagel 

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 minutes ago culot sa:

Men den går inte med hagel eller hur ?  Slug men inte hagel 

/P

Har inte testat själv att mäta på hagel med Labradarn men har läst att det inte ska funka. Dock slug funkar bra som du nämnde...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago culot sa:

Jag kommer eventuellt skiljas ifrån min V3  då den inte verkar tycka om mina 

 

Då får du skicka ett PM så får vi se om jag hunnit köpa eller ej.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Maichel sa:

Låt oss styra upp en testrunda så får du mer kött på benen.

Detta låter som en utmärkt idé. Kanske till och med i kombination med en lektion i hylskalibrering mm. ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Holz sa:

Har inte testat själv att mäta på hagel med Labradarn men har läst att det inte ska funka. Dock slug funkar bra som du nämnde...

Synd för det är huvudsyftet för mig.  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...