Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
henke67

Muta provledare

Recommended Posts

henke67

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/OnGaow/brynasspelarna-talar-ut

Det där var inte mycket till ursäkt i mina ögon. Det är väl en sak att ni ber arbetsgivare och familj om ursäkt. Den verkliga ursäkten borde komma till alla jägare. Och sedan skulle jag vilja veta hur de mutat dem. Och sen borde provledaren i fråga få löpa gatlopp!!!

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
faxe

Nu är det ju Brynäs spelare som gjort detta, så jag kan glömma bort att det hänt:wink:. I övrigt så håller jag med dig:yes:.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
MarkusR

Ursäkt? "man är mänsklig" idiot! 🤯

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Galne
17 minutes ago MarkusR sa:

Ursäkt? "man är mänsklig" idiot! 🤯

Mänsklig?? Hmm, jag håller med dig. När blev det mänskligt med mutor??

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
nuke

Undrar vem som var utfärdande provledare?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Finn Inge Vidare
2 hours ago faxe sa:

Nu är det ju Brynäs spelare som gjort detta, så jag kan glömma bort att det hänt. I övrigt så håller jag med dig.

Är det bara för att du och Dansken håller på Brynäs som du skriver så!🤔

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
faxe
2 minutes ago Finn Inge Vidare sa:

Är det bara för att du och Dansken håller på Brynäs som du skriver så!🤔

Håller han oxå på Brynäs:thumbsup:?. 

Jag är övertygad om att det inte är allt för ovanligt att folk köpt sig godkännande på skjutbanan. Då det verkar som om en del med nytagen examen aldrig överhuvud taget skjutit med en studsare, än mindre skjutit godkänt på älgen.

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot

Smakar skit i munnen när man läser sån här , att dom är Brynäs spelare skiter jag i egentligen.

Journalisterna  och anti jakt& vapen lobbyn  gottar ju sig i sådana ärenden, och de vanliga felskrivningarna  haglar.

Dock ligger godkänd jägarexamen till grund för att söka Licens,  dock tror ju allmänheten att det sålts " färdiga" licenser .

Återkallning av licenser  för samtliga likväl som för de 23 som fuskade på Högskoleproven  med avancerad teknik och betalade 50-

60000:- Per näsa 

/ P

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Finn Inge Vidare
2 hours ago faxe sa:

Håller han oxå på Brynäs:thumbsup:?. 

Jag är övertygad om att det inte är allt för ovanligt att folk köpt sig godkännande på skjutbanan. Då det verkar som om en del med nytagen examen aldrig överhuvud taget skjutit med en studsare, än mindre skjutit godkänt på älgen.

Dansken sa en gång på ett jobb att han höll på BIF bara för att vara motvalskärring, då han egentligen är totalt ointresserad av idrott.

Förresten verkar de flesta vara ointresserade av sport som håller på Brynäs, eller vad har du att skylla på för något?😂

Jag hoppas att du har fel ang köpa sig ett godkänd skjutning på älgbanan.

Förhoppningsvis blir det en väckarklocka för de som ligger i gråzonen. 

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Skooog
1 hour ago lindgren sa:

Föga förvånad. Det roliga vore om ALLA som haft dessa provledare blev av med jägarexaen, och licenserna...
Begagnat marknaden skulle bli trevlig då en stund...

Sen tycker jag den som tar emot mutor (som inte går till mig...) är en dålig, dålig mäncha!

Det är fler som blir av med licenserna, vet om minst  3 till. 

Men känns inte bra om alla som haft dessa provledare blir av med licenserna. Tror nämligen att det är där jag tog min examen😅, visserligen för snart 20 år sedan.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Finn Inge Vidare
1 hour ago culot sa:

Smakar skit i munnen när man läser sån här , att dom är Brynäs spelare skiter jag i egentligen.

Journalisterna  och anti jakt& vapen lobbyn  gottar ju sig i sådana ärenden, och de vanliga felskrivningarna  haglar.

Dock ligger godkänd jägarexamen till grund för att söka Licens,  dock tror ju allmänheten att det sålts " färdiga" licenser .

Återkallning av licenser  för samtliga likväl som för de 23 som fuskade på Högskoleproven  med avancerad teknik och betalade 50-

60000:- Per näsa 

/ P

Du har en poäng med att det är ointressant vilket lag de spelar med.

Tyvärr blir det inte smidigare varken med licensansökningar eller jägarutbildningar.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
doenitz

I dessa tider verkar många, riksdagsledamöter som provledare, leva efter mottot: "-Det är inget fel på korruption så länge man själv är i den mottagande änden av den."

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
MarkusR
2 hours ago redtop sa:

Köpta jägarexamen är inga nyheter.  Läs den här tråden på Flashback:

https://www.flashback.org/t1109518

Herrejösses 🙄

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
redtop
1 minute ago MarkusR sa:

Herrejösses 🙄

Ja man blir helt mörkrädd vad det finns för folk! :yucky:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
faxe
27 minutes ago redtop sa:

Ja man blir helt mörkrädd vad det finns för folk! 

Det fans ju i alla fall någon vettig i den tråden, som tyckte det var rätt åt honom.

Men stor idiotens uttalande: "Det var ju bara några fall av misshandel"😲😨.

Orkade inte läsa hela!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
simnil

En fråga som poppar upp i min skalle är varför man skulle behöva muta sig till ett godkänt resultat? Proven är allt annat än omöjliga och lägger man mutslanten på övningsammunition så borde det gå vägen på skjutningen också även om det går efter regelboken?!?!?

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
strävhår
39 minutes ago simnil sa:

En fråga som poppar upp i min skalle är varför man skulle behöva muta sig till ett godkänt resultat? Proven är allt annat än omöjliga och lägger man mutslanten på övningsammunition så borde det gå vägen på skjutningen också även om det går efter regelboken?!?!?

Människan är av naturen lat.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
henke67

Idag läste jag att den ena Brunäsaren uppgett att värdet av mutan uppgick till den fantastiska summan av 5000SEK. 

Som jag ser det är den här soppan ytterligare en bra motivering till varför stupstock borde återinföras som straff...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
simnil
41 minutes ago strävhår sa:

Människan är av naturen lat.

22 minutes ago henke67 sa:

Idag läste jag att den ena Brunäsaren uppgett att värdet av mutan uppgick till den fantastiska summan av 5000SEK. 

Som jag ser det är den här soppan ytterligare en bra motivering till varför stupstock borde återinföras som straff...

För mig så skulle nog snålheten trumfa latheten i detta fall, och övningsskjuta är ju kul så dom pengarna kommer ju från nöjeskontot, och som alla vet är det ju nästan obegränsat!! 😃 

Nämen allvarligt, 5000kr för något som tar ett par dagar att läsa in?!?!?!? Att ett hockeyproffs har råd med det begriper men inte att dom "iddes", dom har ju all tid i världen att läsa mellan träningspassen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
henke67
1 hour ago simnil sa:

Nämen allvarligt, 5000kr för något som tar ett par dagar att läsa in?!?!?!? Att ett hockeyproffs har råd med det begriper men inte att dom "iddes", dom har ju all tid i världen att läsa mellan träningspassen.

5000 är inte så mycket för ett hockye proffs. Helt rätt. Men hur jävla dåligt ställt har provledarna det för att det skall vara värt risken att åka dit. De måste väl vara "persona non grata" i större delan av sin (föredetta?) bekantskapskrets... 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
simnil

Om man blir persona non grata beror till viss del på om man har någon skam i kroppen. En kärring i byn försnillade 60 000 ur byakassan men när hon blev påkommen tog hon bara ett banklån, betalade tillbaks och låtsades som ingenting, (höll det tillockmed hemligt för gubben sin ett tag). Detta hände innan jag flyttade dit så jag har inte alla detaljer, kan ju knappast ha blivit polissak för då hade det väl blivit repressalier i alla fall. 

Hursomhelst, har man ingen skam i kroppen så kommer man långt.....

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
henke67

Inte i min bekanntskapskrets...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
faxe
2 hours ago henke67 sa:

5000 är inte så mycket för ett hockye proffs. Helt rätt. Men hur jävla dåligt ställt har provledarna det för att det skall vara värt risken att åka dit. De måste väl vara "persona non grata" i större delan av sin (föredetta?) bekantskapskrets... 

100 latingar så börjar det bli en hel del stålar!!. Och jag är övertygad att jag haft några stycken av den på älgbanan när jag suttit i älgbåset.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget