Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
TekDr

M98 ”snajper” säkring

Recommended Posts

TekDr

Nån som råkar sitta på en så kallad ”Sniper Safety” till en M98. Alltså den typen på bilden nedan?

Skulle vilja prova en sån istället för kvartsäkringen jag har på hundförarbössn just nu.

fridens

/Tony

4E955E12-AEA5-4137-AB79-81660CAEB8C7.jpeg

Jan-Erik1

Hej, det finns att köpa på eGun men de blir rätt så dyra. Det billigaste sättet är att göra en själv av en annan flaggsäkring, dom brukar man kunna få gratis.

Mvh Jan-Erik

TekDr
25 minutes ago Jan-Erik1 sa:

Hej, det finns att köpa på eGun men de blir rätt så dyra. Det billigaste sättet är att göra en själv av en annan flaggsäkring, dom brukar man kunna få gratis.

Mvh Jan-Erik

Får väl bli sista lösningen om jag inte hittar någon färdig. Tänkte dock göra ett försök att slippa extrajobbet....

(”kvartsäkringen som sitter på idag är gjord från en vanlig flagga...)

Dansken
15 minutes ago TekDr sa:

(”kvartsäkringen som sitter på idag är gjord från en vanlig flagga...)

Går den åt "fel håll" ?

TekDr
58 minutes ago Dansken sa:

Går den åt "fel håll" ?

Mest är att den är lite för lätt att stöta till så den osäkrar om man går utan siktet när det är som tätast. (den slickar okularet när siktet är på och fyller sin funktion helt enligt önskemål). I just det fallet skulle en originalflagga funka men vill helst hitta något som funkar både med och utan sikte för när man går med hund, sitter jag i pass använder jag sidosäkringen på timneytrycket.

Detta är mest ett lågsäsongsklurande för att hitta den ”optimala” lösningen för min jakt. Visst finns resurser att tillverka egen säkring men ibland är det gött att bara köpa nåt ”färdigt”, med reservation för behov av inpassning. Och inte vill man dö nyfiken 😉

Jan-Erik1

Jag såg nu att på eGun finns två säljare Transarms tar 39,00  Eur och Südstar tar 44,99 Eur  och då tillkommer frakt på båda. Sök på Scharfsschützensicherung, om jag nu stavat rätt.

Jag har handlat M 98 delar av Transarms och det har fungerat bra.

Mvh Jan-Erik

TekDr

39€ plus frakt var ett rätt stort rövarpris för en flimsig bit metall... jag har ingen brådska, hösten är långt bort så jag kan vänta in rätt möjligheter 😜

Joacim

Oherrejävlar, jag som tänkte "det där lät billigt" 😄😄 Alla har vi olika preferenser på vad små metallbitar kostar 🙈

TekDr
5 minutes ago Joacim sa:

Oherrejävlar, jag som tänkte "det där lät billigt" 😄😄 Alla har vi olika preferenser på vad små metallbitar kostar 🙈

Jag har jobbat inom fordon, en bit i den storleken skulle ligga i pris räknat i eurocent... 😏 visst andra volymer och annat användningsområde men hemma vid dörren snackar vi alltså om en pyttebit stål för strax under en femhunka... det lägger jag inte på en bössa med uppskatta värde av 1000-1500kr...

Joacim
2 minutes ago TekDr sa:

Jag har jobbat inom fordon, en bit i den storleken skulle ligga i pris räknat i eurocent... 😏 visst andra volymer och annat användningsområde men hemma vid dörren snackar vi alltså om en pyttebit stål för strax under en femhunka... det lägger jag inte på en bössa med uppskatta värde av 1000-1500kr...

Jag trrooorr inte att din HVA 649 räknas som ett fordon även om den innehåller mer metall än de flesta moderna vapen. I övrigt har du säkert rätt, du får göra en egen. 

TekDr
2 minutes ago Joacim sa:

Jag trrooorr inte att din HVA 649 räknas som ett fordon även om den innehåller mer metall än de flesta moderna vapen. I övrigt har du säkert rätt, du får göra en egen. 

Klart det är ett fordon, kör dock endast till ”andra sidan” för de man skjutsar 😏

till sist lär jag väl ändå få tillverka nåt eget bara för att alla tycker man är så jävla snål 😺

• Haha 1

Joacim
40 minutes ago TekDr sa:

till sist lär jag väl ändå få tillverka nåt eget bara för att alla tycker man är så jävla snål 😺

Det va du som sa det 😄😄

TekDr

Vart ju fan så lite respons på detta så jag får la fråga om nån har en helt vanlig M98 flagga som jag kan bygga om?

Patrik L

Jag har en flagga från en FN 98 över, vill du ha den så är den din.

/Patrik

TekDr
1 hour ago Patrik L sa:

Jag har en flagga från en FN 98 över, vill du ha den så är den din.

/Patrik

Vad vill du ha för den?

Patrik L
40 minutes ago TekDr sa:

Vad vill du ha för den?

Den kan väl vara värd några tjugor på sin höjd.... 

Får jag din adress så skickar jag den, får du det att fungera så kan du väl skicka in vad du tyckar att den är värd till valfri välgörenhetsorganisation.

/Patrik

• Like 1

TekDr
40 minutes ago Patrik L sa:

Den kan väl vara värd några tjugor på sin höjd.... 

Får jag din adress så skickar jag den, får du det att fungera så kan du väl skicka in vad du tyckar att den är värd till valfri välgörenhetsorganisation.

/Patrik

Ja det går ju inte att klaga på. Skickar pm