Hoppa till innehåll

Pris på en Blandras


Schultz013

Recommended Posts

Tjenare

Jag har fått ett erbjudande att ta över en 4 år hund, som är 75 % wachtel och 25% spets.

Den är injagad o klar och ska jaga riktigt bra som en såt hund med bra återgång. jagar vildsvin, dov och kron. Fått info från flera oberoende som jagat med hunden.

vad är ett rimligt pris för en sådan hund ?
Dom begär 25.000kr tycker det känns rätt högt eller är det de?

Mvh 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

låter dyrt med tanke på att du kan få en renrasig hund för under halva priset.. Men det är hundens förmågor de vill ha betalt för, köper du en hundvalp så kan du aldrig veta om den gör det du vill eller om den förblir frisk eller att den inte utvecklar skotträdsla.. Fördelen med denna hund är att du kan jaga direkt när säsongen drar igång.. nackdelen är väl att den är 4år så 2-3 jaktsäsonger är redan missade..  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju upp till var och en att betala vad dom tycker den är värd!

Själv skulle jag aldrig komma på tanken att betala hälften för en blandras....Möjligtvis med undantag om det är skjuter flertal björnar för den

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det finns noll avelsvärde, det inte går att gå prov etc, så skulle inte jag personligen betala 25' för en blandras, men värderar man jaktegenskaperna såpass högt och struntar i resten så är det väl bara att tuta och köra om man har 25' över.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och att pruta på priset vid ett hundköp är väl no no.......men det kanske är andra tider nu ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill du ha en injagad hund bara till jakt och har gott om pengar — varför inte?

Jag skulle aldrig betala 25 kkr för en blandras, men jag har förståelse för de som gör det för en dokumenterat bra jakthund. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...