Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
pleppotoy

Val av ljuddämpare

Recommended Posts

pleppotoy

Ny på forumet. Funderar på dämpare till min Tikka T3X lite 308win med 51cm gängad M1x14 pipa. Nu är ju kanske inte en 308 rent allmänt i så stort behov av dämpare eller rekylupptagning, men såklart är det alltid trevligt att ha en lugn och tyst bössa. Har kikat runt på de flesta dämpare som går att få tag i men intresset har stannat till lite på några modeller; Stalon w110, Ase ultra SL5i och Jaki Super Classic. Det blir mest pass och vak men även lite övning på bana så en hållbar dämpare är väl alltid att föredra. Ase är rejäl på bana har man hört, men blir den framtung på en lätt bössa? Är mycket intresserad av att höra om någon har erfarenheter av Jaki. Super classic är "stor och tung" men bygger på teleskopisk modell så passjakt borde inte vara något större problem där? Men hur är rekylupptagningen på dessa? Märker man någon skillnad dem emellan? Tacksam för svar :) 

schönthal

jag kör en stalon w110 på min t3 light och det funkar bra men som du säger den trivs inte jätte bra på bana å bio men det tycker jag inte att light pipan gör heller den blir varm fort men när jag e iväg å övar med den så brukar jag skruva på en rcc rekylbroms istället 

MarkusR

Ase utra är stabil och tål stryk, men blir fruktansvärt varm väldigt fort, jag har den på 6,5an. 

En som fått väldigt bra omdömen är svemko, Hunter compact verkar vara en riktigt bra och smidig modell. 

Dansken

T3 lite. Tunn pipa- jakt..

Jag skulle hålla mig till någon Stalon eller Hausken modell om jag vore i dina skor

HuggyBear

Rcc carbon compact tycker jag du ska kika på också...