Hoppa till innehåll

Söker en korthårstax vid namn Kjaerragårdens Ajax


vandraren

Recommended Posts

Enligt ämne. Jag söker honom då linjerna ser mycket intressanta ut. Han är född -13. Jag har hans SEnummer och allt, och kan kanske  hitta honom via SKK, men de är ju fan inte lätta att få tag i... och då kommer man att tänka på det bästa alternativet: Jaktsidan!

Nån som känner/känner till honom? Skulle isf gärna få tag i honom ELLER hans ägare.... för att diskutera inför kommande parning. Jag söker lite hanar, för att ha på lut, när det är dax att para nästa omgång.

Svara gärna i tråden eller via om.

p.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enklast är väl att knappa in regnumret här: https://hundar.skk.se/hunddata/Hund_sok.aspx och hoppas på att ägaren 1) har skickat in ägarregistreringen och 2) har den synlig. Om inte så går det ju -om den har kennelnamn- att höra av sig till uppfödaren och fråga vem som äger den och hur man får kontakt med dem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det förstnämnda har ja redan försökt. 

Det andra kikar jag på.

Men tanken med att skriva här var ju att ev nån skulle kunna jaga med denne herre. Och då skulle nyttan bli dubbel: dels få tag i ägaren, och ev få en berättelse från nån hur han faktiskt jagar.

p.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eftersom inte ägaren medgett att kontaktuppgifter visas, så kommer inte personal på skk att lämna ut dem. I vart fall så ska de inte göra det i det läget, så då återstår att försöka få kontakt med uppfödaren om ingen här har kontaktuppgifterna. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Uppfödaren dog 2015, så det är inte framkomlig väg.... Pratat med flera inom Korthårsgruppen, och det har inte gett nåt hittills..

p.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du se. Nr och du kan se om hanen har någon utställningsmerit så hade jag letat efter det protokollet. Där står namn på hundägaren. Samma om du har får tag på något drevprovsprotokoll. Det borde gå att lista ut nån av dom vägarna. Kan dock bli lite ringande för dig. Lycka till

?

Edit. Kollade lite på rasdata och det verkade inte finnas nåt registrerat

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Han har gått drevprov i Norge, i uppfödarens klubb. Han skall bo i Sverige. Får nog ringa klubben i Norge som anordnade provet... om jag hittar nån där som minns nåt... eller hoppas att nån här jagat med honom!!

p.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kollade dogweb som är nkk's motsvarighet till hunddata, men hittade ingen hund alls där på kennelnamnet -vilket är lite märkligt- men där finns alltså inte heller något provresultat registrerat som kan leda till någon kontakt.

Nyfiket frågat med tanke på hur lite info som finns att hitta om hund och uppfödare i de register som finns att tillgå; vad är det som gör att just den hunden är så intressant?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns det lite om Kjaerragårdens kennel?

Jycken har linjer som jag tror skulle gifta sig fint med våra, inte mer än så. Men jag vill hemskt gärna ha mer av just vissa av individerna bakom denne individ.

p.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag hittat ägarens namn: Sune Karlsson. Detta gjorde jag genom att plöja igenom lokalklubben där Kjaerragårdens Kennel huserade. 

Så: känner någon en Sune Karlsson som jagar med ett korthår, kontakta då mig, om ni känner för det. Han behöver ju inte kallas för Ajax till vardax!

p.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ägaren är nu lokaliserad och vidtalad! Nu får vi prata vidare.

p.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte så långt från dig kkjon... Alla vägar bär till Liköpingstrakten...

p.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...