Hoppa till innehåll

Blaser sadelmontage


Patrik L

Recommended Posts

Får hem 2st pipor till en k95 om ett par veckor och dessa ska bestyckas med optik. Så långt allt klart, men där emellan ska det sitta något med. Frågan är väl vad? Själv har jag noll och ingen koll på detta, jag hade för några år sedan en k77, men den kom med montage och det petade jag aldrig på....

En snabb sökning visar att det finns lite att välja på i varierande prisklass. (inget är iofs billigt, snarare olika dyrt.)

I botten hittar jag Innomount och Contessa för ca 3.300 och sen går det uppåt. Blasers egna verkar gå lös på ca 5lök styck.  Mellanskillnaden för två pipor är ju 3400 svenska pesetas och det är ju lite mer än försumbart.

MAK har jag sett nämnas, men har inte hittat något pris på komplett montage än.

Någon som har erfarenhet av de olika och kan ge tips om vad man ska gå på? Jag köper hellre dyrt och gråter en gång men sparar gärna dom där pengarna om det funkar.

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt mina originalmontage på XXL (spy om ni vill) för 3600kr/st, med ett års mellanrum. Om du fortfarande kan få dem till det priset skulle jag personligen inte snegla åt något annat. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago LGH sa:

Jag har köpt mina originalmontage på XXL (spy om ni vill) för 3600kr/st, med ett års mellanrum. Om du fortfarande kan få dem till det priset skulle jag personligen inte snegla åt något annat. 

Priset är ju absolut inget att säga något om, men jag har lite bekymmer med xxl.

 Främst personalhanteringen och inställningen gentemot sina anställda. Nu är jag i mångt och mycket en rätt så känslodriven person, även om jag är förmögen till eftertanke och reflektion om jag får lite tid på mig.

I nuläget är det nog dessvärre så att jag inte ens skulle åka till Xxl för att pissa på entredörren om så stället stod i ljusan låga.

Synd egentligen, för jag gillade att gå och kika i hyllorna därinne, dom har mycket roligt, men någonstans måste jag slå värn om min egen integeitet.

Tack för tipset ändå. 

/Patrik

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blev ett innomount till att börja med. Har ju en pipa till som ska bestyckas, men då jag inte vet vad jag ska ha för optik på den så väntar jag lite med fäste nummer två.

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har både original och Hennebergs ”kopia” som ser exakt ut som blasers fäste. Kan inte säga att det är någon skillnad i kvalitet så här långt. Har för skena så ringarna kan jag inte säga något om. Henneberger har torx isf blasers eländiga smalspåriga skruvar.

https://www.torsbohandels.com/artikel/Henneberger-Blaser-30mm-lågt-BH_12,25-HMS

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

@MagnusN

Är dom lika "stabila" när det gäller av och på?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now lindgren sa:

@MagnusN

Är dom lika "stabila" när det gäller av och på?

Det verkar så men har inte haft det så länge och inte tagit av och på så många gånger. Köpte det 2017 och har inte haft några förändringar vid kontrollskott. Det som har skjutits har fått träff som avsett. Ska till banan snart och kontrollskjuta så jag kan återkomma.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...