Hoppa till innehåll

Problem med hagelbock (lincoln)


Xela A

Recommended Posts

Okej skratta inte nu. Jag köpte en beg Lincoln 2000 tm sp (sport?)

Betalade 8000kr. Såg ut att vara i bra skick och satt som den skulle. So far so good. Javisst läste på allt jag kunde om beg skitbössor i varierande kvalit'e. Men ÄNDÅ köpte jag den. Kom till trap banan och smällde av 175 skott. Helt plötsligt känner jag av ett glapp i framstocken vilket jag inte känt innan vid köp. Dessutom krånglar ejektorn till underpipan vilken är den jag skjuter med. Suck.. Ändå glad över resultatet med tanke på att inte många lerduvor blev missade. Så till saken. Vad är problemet? Skruva isär den så gott jag kunde och skulle olja och rengöra. Wow vilken syn. Jag är ingen expert men en låda tops och en tandborste senare blev den 1kg lättare ...hittade även glappet 2st skruvar som släppt..spände dem och genast kändes det bättre. Ejektorn vet jag ej. Olja+ rengöring funka inte... var och sköt igår igen 175st. Och ejektorn krångla 4ggr... lämnar in den hos vapensmed imorgon och får ett utlåtande. Affären i fråga står för allt. Tack och lov. Men ändå vad kan detta bero på? För att det inte är en Beretta eller nåt annat vettigt? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har haft en 2000 rosta rejält. Och ejektorn krångla ofta. Blev aldrig någe ordning på den. Var inne hos smed och funka ett tag. Sen likadant igen. 

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Xela A sa:

..... Men ändå vad kan detta bero på? För att det inte är en Beretta eller nåt annat vettigt? 

8000 spänn för en Lincoln? Då förstår jag att affären står för åtgärderna. 

Vad det beror på? Glapp och dålig passning i alla led förmodligen. Rättar på ett ställe hänger den bara på nästa....

Men du kan ju kolla på utlösarstiften, det brukar vara ett rätt säkert kort. 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

51 minutes ago pmt sa:

8000 spänn för en Lincoln? Då förstår jag att affären står för åtgärderna. 

Vad det beror på? Glapp och dålig passning i alla led förmodligen. Rättar på ett ställe hänger den bara på nästa....

Men du kan ju kolla på utlösarstiften, det brukar vara ett rätt säkert kort. 

T

Tackar för infon.Blir det inte bättre efter besöket åker den tillbaka då jag fått upp ögonen för en winchester super grade cal 12.. nackdelen är väntetiden för licens. Väntade 9v på förra...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago hs_merkel sa:

Har haft en 2000 rosta rejält. Och ejektorn krångla ofta. Blev aldrig någe ordning på den. Var inne hos smed och funka ett tag. Sen likadant igen. 

S

Tråkigt att höra.. Blir det inte bättre efter besöket åker den in för byte... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du inte fullt i skåpet så ansök om inköpstillstånd direkt. Fortsätter bössan krångla kanske du kan få butiken till att byta mot lämplig beretta/browning/miroku eller annan likvärdig bössa. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Johan1986 sa:

Har du inte fullt i skåpet så ansök om inköpstillstånd direkt. Fortsätter bössan krångla kanske du kan få butiken till att byta mot lämplig beretta/browning/miroku eller annan likvärdig bössa. 

Tack för infon.. ja vi får se vad som händer efter besöket..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...