Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• Richard Jonsson
      By Richard Jonsson
      Tjäna!
      Har nu börjat få hem alla delar o saker som krävs för att kunna jaga.
      Har en winchester xpr i .308 utan dämpare eller m-broms.
      Det jag undrar lite över är om det finns andra xpr ägare här på forumet eller kunniga säljare, ägare osv som kan rekommendera en redigt grym kula att jaga med, samt en billig och bra övningsammunition. Det som jag kommer att jaga lär bli gris och rådjur i första hand.

Tack
      /Richard 
    • Vroomfondel
      By Vroomfondel
      Hej,
      Första inlägget för mig, har bara läst innan. 
      Har en Winchester 670 med blindmagasin som bråkar vid sista kulan. När jag skall mata in skottet så studsar det upp och hamnar på sniskan framför slutstycket. Har haft loss kolven och kollat, allt ser helt och rent ut. 
      Några tankar och idéer?
    • Anders S
      By Anders S
      Säljer nu min 303a som jag har haft sedan den var ny. En riktigt välskjutande halvautomat i superskick!
      Servad av Sauers tyska tekniker 2016 (skjutit ca 150 skott efter). 
      Original 2-skotts magasin ingår. Vid snabb och smidig affär kan ett 5-skotts magasin medfölja också.
      Justerbar kolvkam från kolvkam.se (vänsterutförande = skruvarna på höger sida. Vill en högerskytt köpa den är det bara att byta ut till stoppskruvar med insexskalle så passar den även högerskyttar). Leverans kan ske från och med v.37
      Vid frågor är det bara att skicka PM eller ringa: 070-6771533
      Pris: 15.000kr

• Jimi
      By Jimi
      Hej,
      Min far gick nyligen bort och lämnade bland annat denna CG till mig. Har kollat alla paper som finns (även licens), men kan inte hitta någon modell betäckning, år etc. Finns det någon vänlig själ här på forumet som vet vilken modell samt år ungefär. Finns det någon sida med serienummer etc för CG, Huskvarnas vapen?
      Mvh/jimi

• Hovdeknuten
      By Hovdeknuten
      Selges. Våpenet befinner seg i Norge på norsk våpenkort. B25 20/76 2.7 kg. Med ekstraløp i 3006/ FN express Ccs25 inklusiv hurtigmontasje for 30 mm kikkertsikte. 
      Nydelig håndlaget Browning fra 1990. Gi bud. Vurderer verdi rundt 55000 - 75000.

https://www.AUTOdoc.SE
Berlud

Winchester 70XTR 30.06 (7,62x63) ink sikte+ammo *SÅLD*

Recommended Posts

Berlud

Edit 190527: Sänkt pris till 2.000kr.. Det är ju nästan vad 86 skott är värt, få en fin bössa på köpet :D 

Edit 190517: Var mer svårsålt än vad jag räknade med, kan därför skicka bössan med Postens värdetjänst, köparen står då för alla fraktkostnader. :)
Bössan jag tänkte köpa istället försvann, så eventuellt kan ett byte mot 22lr vara intressant!

Behöver göra plats i skåpet och säljer därför en Winchester 70 XTR (klass1) med ett Leupold (4x) kikarsikte (ej belyst). Vapenrem på bild ingår. 

Även den ammo jag har kvar ingår,
68st Norma Jaktmatch
18st Norma Nosler 11,7g 180gr Soft Point

Pris: 2.500 2.000kr om du kommer från forumet (pris på Blocket är 3.000kr, 2.500kr). Om bössan inte blir såld så sänks den även på Blocket inom kort
Vapnet kräver licens. Vid affär betalar du 25% på plats (swish), resterande 75% när du fått din licens och hämtar vapen/ammo. 
Avhämtning i centrala Göteborg eller skickas, postens avgifter tillkommer isf på priset. Fler bilder finns på annons, https://www.blocket.se/goteborg/Winchester_70XTR_30_06_7_62x63_ink_sikte_ammo_85018375.htm?ma=1

70xtr 700adl.PNG

josc72

Kom igen! En bra och billig bössa och låda att bygga vidare på! Jag har tre 😀

MarkusR

Detta är ju för tragiskt, finns ingen här som fattar vilken bra bössa detta är för absolut inga pengar alls!?!? En fenomenalt lättrepeterad välbyggd bössa. 

De brukar gå för 5-6000 hos handlarna, och det är också billigt. 

Jag tar den som älgbössa framför en T3a alla dagar i veckan. 

Det måste ju finnas en nybörjare med begränsad budget någonstans som kan göra ett  kap. 

• Like 1

HuggyBear

Verkligen bra pris för en bra å trevlig bössa! Att inte kunna tänka sig att skicka den tror jag är största begränsningen. Det är ju hur enkelt som helst att skicka som värde från Postens företagscenter. Jag är rätt säker på att de allra flesta inte ha nån lust att dundra in i just centrala Göteborg å knalla ut med ett vapen...  Mina spekulationer.

Önskar Lycka till med försäljningen... 🙂

Berlud

Ja frakten kan ev ha varit begränsningen, den (och 222an jag också har ute), var mer svårsålda än vad jag trodde :) Har ändrat nu så jag kan skicka dom med postens värdetjänst. Ev kan även byte mot en 22lr vara av intresse

• Like 1

Dr Krall
9 hours ago Dansken sa:

Till personer med begränsad styrka i armarna är Winchesters mekanism en av dom bultbössor som kräver minst kraft att spänna upp och öppna slutstycket med bössan vid axeln.

Bara så ni vet.

Och den enda bössan som har levererats med en tillförlitlig SÄKRING direkt från fabriken.

Exakt. Jag har tre bultbössor...en Tikka T3x, en Remington 700 SA, och en Winchester M70. Överlägset bäst repetering (lätt att spänna upp) är Winchestern. Remingtonen som god tvåa. Sist och milsvitt från de andra kommer Tikkan, som är ganska trög i bultlyft även om sen själva repeteringen flyter väldigt fint. Ändå är Tikkan bättre än t.ex Sako 85 som jag haft förut. Den är trög på RIKTIGT (liksom många 60-graders bössor med styva slagfjädrar är) 😛

• Like 2

karelsk blandning

Jagade med en sån några år och var egentligen rätt nöjd med bössan men gick upp till en 338a istället och blev än mer nöjd.

Det man borde göra med dom är att montera en ordentlig bak kappa för helt rolig är den inte skjuta med, men annars riktigt trevliga bössor och jag tycker säkringen är bra på dom. Ofta har dom jag haft eller testat skjutit bra och lätta att ladda till.

Berlud

Sänkt pris, 2000kr.. Någon? :)

Dansken

Det här är helt galet....

• Like 2

MarkusR

Undrar om jag inte måste köpa den till dottern 🙄

• Like 2

Berlud
21 minutes ago MarkusR sa:

Perfekt som födelse- eller namnsdagspresent 😄

Edit: Bostadsort "Värmland" såg jag, har brorsan i Karlstad så är det i närheten så kan vi säkert lösa hemleverans :)

MarkusR
2 minutes ago Berlud sa:

Perfekt som födelse- eller namnsdagspresent 😄

Edit: Bostadsort "Värmland" såg jag, har brorsan i Karlstad så är det i närheten så kan vi säkert lösa hemleverans :)

Karlstad är platsen :thumbsup:

Jag ska fundera lite, kolla runt om jag hittar någon som tar examen nu och behöver bössa också.

Dansken
1 hour ago MarkusR sa:

Jag vill minnas att jag föreslog detta för ett tag sen ;)

MarkusR
5 minutes ago Dansken sa:

Jag vill minnas att jag föreslog detta för ett tag sen ;)

Du har tjatat länge om att jag borde köpa en winchester till henne  🙄😂

Mulle mek
1 hour ago MarkusR sa:

Klart du ska, Jag köpte en till min dotter för ett antal år sen😁

• Like 1

MarkusR
32 minutes ago Dahla sa:

Jag tycker också att hon ska ha en winchester 70... det är hon värd! 

Hon vill ha en dämpare också samt en ny kolv som är anpassad efter hennes mått och en ny swarre!

Men börja med bössan... Du har liksom 2000:- över i kassan nu råkar jag veta :D

Hon har en dämpare, anpassa kolven gör jag såklart till henne. Swarre???  Knappast 😂

• Haha 1

Dansken

Helia 👍

• Thanks 1

MarkusR

Bra, någon har gjort en vettig affär och jag slipper våndas. 

• Like 2

Dahla
23 minutes ago MarkusR sa:

Bra, någon har gjort en vettig affär och jag slipper våndas. 

Jag som hoppades på en ny projekttråd från dig :D

• Haha 1

Mulle mek
1 hour ago MarkusR sa:

Hon har en dämpare, anpassa kolven gör jag såklart till henne. Swarre???  Knappast 😂

Nej någon måtta får det vara, min dotter fick nöja sig men ett obelyst Docter 1,-6X42 för drevjakt och ett skymningsbelyst Karl Kaps 8X56 för vakjakten😁

• Like 1