Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Dahla

Duktiga sportingskyttar

Recommended Posts

Dahla

Finns det nån eller några duktiga sportingskyttar som håller till i Östergötland här på forumet?

Det skulle ju vara kul att haka på i hopp om att komma igång med skytte igen.

Skicka gärna ett pm ifall ni inte vågar skriva här :)

MarkusR

Hela familjen @Ken1 flänger ju runt och mular lerkakor 😉

Dahla
1 hour ago Ken1 sa:

göra bort ossandra

Sarkasm, ironi, häcklande och allmänt jäkelskap hör till på banan när man har kul bland vänner!

Jag var till skjutbanan idag... inget roligt alls idag och då skjuter jag nog som sämst... Jag behöver ha roliga skyttar runt mig... saknar Huddinge och Haninge som det var förr...

benz

Är det just engelsk Sporting som lockar så finns det några klubbar med aktiva skyttar.

Åby och Vikbolandet brukar ha skyttar med på mälarcuptävlingarna och jag och ett gäng gelikar skjuter för Östgöta.

Vikbolandet har också ett gäng duktiga compakskyttar.

Annars tror jag det tränas någon form av Sporting på de flesta banor, vet att det görs i Rimforsa, Åtvidaberg och Borensbergs iallafall.

• Like 1

Dahla

Åby och Vikbolandet hittar jag till och Åby har jag ju till och med skjutit kompak på. Hos vikbolandet har jag bara skjutit kuljaktstig och kan inte ens påminna mig om att jag sett varken skeet eller trapbanor men jag ska allt åka dit när dom har öppet för att kika lite.

Det finns ju en bana utanför Söderköping som heter Bocksätter, vet ju att dom har haft löjligt duktiga skyttar på trap och skeet men har inget hör kring sporting där... ska dit på lördag i ett annat ärende så jag ska höra mig för då.

Östgöta är utanför borensberg va? 

benz

Det stämmer, i utkanten på militärens stora övningsområde Kvarn.

Vikbolandet tror jag till största delen sysslar med compaksporting, de hade två herrar o två juniorer på pallen i helgens Compak SM.

• Like 1

Dahla

Måste besöka vikbolandet med andra ord :D

Dahla

Bocksätter kommer börja med sporting nu i sommar :thumbsup: fick jag veta idag...

charlie

På Växjö JSK har det varit en hel aktivitet under lågsäsongen. Vi har en kille som satsar på sitt tävlande och har haft banan öppen 1-2 lördagar från oktober till april... 

Han brukar lägga ut info i Sweden Sporting på Facebook med datum när det är på gång. Tror han skulle ha lite grejer i sommar oxå. 

Kanske liite långt men de e ju kul å skjuta ;)

/M

• Like 1

Dahla
1 hour ago charlie sa:

Kanske liite långt men de e ju kul å skjuta

Lite långt blir det ju och efter vad jag har förstått så finns det några inbitna på banorna häromkring som skjuter året runt i stort sett så jag ska nog kunna komma till skott ibland 

culot
På 2019-05-21 at 20:36 Dahla sa:

Sarkasm, ironi, häcklande och allmänt jäkelskap hör till på banan när man har kul bland vänner!

Jag var till skjutbanan idag... inget roligt alls idag och då skjuter jag nog som sämst... Jag behöver ha roliga skyttar runt mig... saknar Huddinge och Haninge som det var förr...

Ny banchef i haninge vilket resulterat att jag numera ställer upp som funkis på Sportingen, medlemmar får alltid joina om nån lånat banan utöver allmän öppettid.  Mao klimatet är bättre än på mycket länge 😎

/P  

• Like 2