Hoppa till innehåll

Elmia, anyone...?


vandraren

Recommended Posts

Sist jag var där träffade jag några forumister... men de visste jag att jag skulle se... åkte ju dit med en bl.a.

Hur ser det ut i år? Skall DU gå? Vilken dag? Du kanske står i monter? Osv osv mm mm

Själv siktar jag på fredag, MEN det hänger ju oxå på Alice och valpningen....

Ange dag, plats att ses?, tänkt klädsel, eller annat kännetecken. Minns plötsligt att jag klippte mohikan förra gången!!!! Jaja, inte fan hjälpte det...

Hoppas vi ses!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag säger varje gång att det var sista gången jag besökte stället.

Likaförbannat hittar jag plötsligt mig själv i kön vid inträdet året därpå... och trampar runt i sorlet och postyret och tittar på skit jag inte behöver och släpar en bärkasse full med brochurer med mig hem....

Och i bilen på vägen hem hatar jag mig själv för jag var så dum att åka dit en gång till...

Och lovar mig själv att nästa gång ska jag inte......

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och merxz skall dit på torsdagen.

Allmänt kännetecken?! Två skäggmurvlar runt 1,85 den dryga 30 och den andra dryga 40.. Bägge har glasögon, kommer ha två damer på släptåg den en lika lång och den andra huvudet kortare och med glasögon!! :whistling:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På ‎2019‎-‎05‎-‎26 at 22:23 kkjon sa:

Lutar åt torsdag som det ser ut nu.

Så mycket regn det ska bli på torsdag kallas det slagsida när det lutar ;)

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir där på fredagen med familjen. Ser ni någon med grön thulevagn som gormar på 2 wachtelskrällen är det bara att hälsa :)

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bättre kännetecken, jaktkournalen keps, svart tröja med stor ACM logga på ryggen, alt. en röd t-shirt med sågkedja på framsidan. Ute är nog den vinröda pinewood jackan på. 

image.thumb.jpg.b5ce7ce9f9acf7828d1c3eeab5ab0ed8.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle åkt dit imorgon men det kom massa annat emellan så det blir lördag för min del.

lär väl ha flanellskjorta, grön väst och aimpointkeps.... sen har jag en äldre och en yngre kopia med mig....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis blir det en sväng imorgon, i sällskap med den gode @lasse_c och vår kompis Max, nu när Alice valpade i tid.... Det blir nog Blunnies (vad annars???) jeans och nån jacka med kennelnamnet på. Osså tar jag orangea kepsen med Korthårsgruppen på för lättare identifiering ifall nån nu vill veta vem att gömma sig för! Hoppas få tid att äta jättekorven och ev fylla på med nåt annat grillat om köerna inte är så det tar emot....

Ni som är, eller har varit där, på plats: vad att kolla på?

Ett tips: Malco skulle ta med ympkniv, fällkniv, som skall vara bra!

p.

image.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill nog påstå att det var en del härifrån både på fredagen och lördagen ...

/Mannen i shorts och ökenkängor

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyckte nog att han med hundringen var lite "undernärd" för att vara du, plus att du i så fall köpte lite för nya nummer.... 

I det kontantlösa samhället så löste vi kontantens frånvaro med att ta hundringen och köra eget kort. 

Men en bra story i alla fall! 

/T, i shorts och ökenkängor, men utan khaki, kartfodral och plåthatt. 

PS Meindl Desert Fox är fan en lisa för benen och fötterna om man måste stå en hel dag, nu svullnade inte fötterna speciellt mycket.... DS

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ska på Elmia på lördag! SkogsElmia denna gång, nån annan som ska dit? 

Själv kläder jag nog mig i svart slokhatt m brokigt flätat band ovan brättet, skjorta m regnjacka (utifallatt) runt midjan. Sällskap fd styrkelyftare, 2 m lång 130 kg på elmoppe pga MS, bror till nämnde man lite lättare men samma längd samt hans fullskäggsprydde bonusson. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...