Hoppa till innehåll

Halvautomat skjuter ej av andra skottet


HalfAutomat

Recommended Posts

Godkväll!

skjuter en del med min halvautomat, 

men senaste 100 skotten så har inte andraskottet velat avfyras

oftast funkar det men ”känner” när det inte vill. Hela bössan skramlar till då och får bara tomt klick

slagstiftet tar ej på knallhatten utan på ytterkant av culoten. Aldrig på samma ställe heller. Har även hänt att den tagit på knallhatten men bara ett litet, litet märke.

Skjuter Fabarm xlr kal 12

någon som upplevt liknande? :)

stort tack,

/R

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förmodligen ligger den på gränsen för att orka ladda om korrekt.

Vilken ammunition använder du och när gjorde du den riktigt ren senast? Skit gör bössan sträv på insidan och fjösladdat behöver som regel inte mycket för att börja ha problem.

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lämna in! Fick slagstift brott på min vid sjöfågeljakt. Tur pipan var i rätt riktning när slutstycke släpptes fram small det! Riktigt obehaglig upplevelse!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

tack för svaren :)

jag skjuter mest bara 24g 7:or

det kan vara lort i bössan som gör det, då jag inte har gjort ren den på 300 smällar, men brukar underhålla den regelbundet annars

Har även sett att det glappar lite där ”ramen” som slutstycket sitter i möter ringen som sitter runt magasinröret

enligt manualen är den korrekta benämningen ”action bar” för ramen och ”action bar sleeve” för delen som sitter runt röret

bifogar film

Mvh R

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Detta hände med min Fabarm xlr som flitigt används till trap och jakt med många xxxx skott enbart 24g på träning. Tyvärr tog mitt tålamod  slut på att vänta på delar och tomma löften som den svenska distributören kom med. Den bössan byttes in och blev avskriven som skrot och ny är inköpt in ej Fabarm.

 

203217869_fabarm.jpg1.thumb.jpg.19ad7fed6ea5b4335fd5c6eaab657cb7.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min är inte rengjord sedan 2009. Då den hamnade i Östersjön. Så lämna in och åtgärda. Om den är ny kontakta handlaren

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns ( fanns ) 2 olika pistonger ,  en light och en heavy    som till ögat ser lika ut men så är det inte .

Fabarm XLR5  brukar inte ladda om  Steelmax och jaguar  24g  klubb24  mfl som ligger  på 395-400ms 

saga, Fiocchi, GB , och alla de andra 24g med lite puff i brukar gå strålande.

/ P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 hours ago HalfAutomat sa:

 

 

21 hours ago HalfAutomat sa:

jag skjuter mest bara 24g 7:or

Ja, jo... Men vilka? 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 hours ago hs_merkel sa:

Min är inte rengjord sedan 2009

Remind to self... don't buy anything from that guy...  :rolleyes:

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Dahla sa:

Remind to self... don't buy anything from that guy...  

Hey jag har en "välvårdad" pjäs som du kan få köpa ???

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På ‎2019‎-‎06‎-‎03 at 21:07 pmt sa:

 

Ja, jo... Men vilka? 

/T

Blandat, men senaste har varit caldeonian 24g elite steel

även nån ask White gold

/R

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar :)

Rengjorde bössan och nu går den som den ska:blush:

Det var skit runt magasinröret som gjorde att slutstycket inte orkade hela vägen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2019-06-03 at 08:23 Vestjakt sa:

Detta hände med min Fabarm xlr som flitigt används till trap och jakt med många xxxx skott enbart 24g på träning. Tyvärr tog mitt tålamod  slut på att vänta på delar och tomma löften som den svenska distributören kom med. Den bössan byttes in och blev avskriven som skrot och ny är inköpt in ej Fabarm.

 

203217869_fabarm.jpg1.thumb.jpg.19ad7fed6ea5b4335fd5c6eaab657cb7.jpg

Tråkigt att höra, jag vet själv när jag skulle skaffa lite fler brickor till automaten så var det ett helvete.

eftersom agenten här i sverige hade gått i konkurs så slutade med att jag fick beställa ifrån ett företag i uk med en fejk-adress som senare skeppades till min riktiga adress då det inte skickade utrikes?

samma sak när säkringsfjädern flög åt helvete så fick jag beställa ifrån italien.

Ca 2 veckor efter att jag fått fjädern så fick jag svar ifrån fondprodukter med ett högre pris dessutom?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2019-06-08 at 11:46 HalfAutomat sa:

Tråkigt att höra, jag vet själv när jag skulle skaffa lite fler brickor till automaten så var det ett helvete.

eftersom agenten här i sverige hade gått i konkurs så slutade med att jag fick beställa ifrån ett företag i uk med en fejk-adress som senare skeppades till min riktiga adress då det inte skickade utrikes?

samma sak när säkringsfjädern flög åt helvete så fick jag beställa ifrån italien.

Ca 2 veckor efter att jag fått fjädern så fick jag svar ifrån fondprodukter med ett högre pris dessutom?

Jag har pratat med fondprodukter vid tre tillfällen även en maildialog togs med dem ifrån jaktbutiken direkt när bössan pajade. Fick med en sprängskiss på alla delar så jag visste direkt vad jag behövde för att få bössan att fungera igen. Pratade med fondprodukter på Elmia  game Fair och  svaret jag fick var  "här är mitt kort ring mig på måndag"  efter 4.5v utan något som helst framgång så ledsnade jag helt. Vet inte vem riktigt jag skall skylla på men Fabarm ligger inte varmt om hjärtat längre  vilket är synd för bössan har ju funkat perfekt fram till nyligen. Hade jag vart fondprodukter hade jag satt lite mer press på Fabarm eller bet dem dra åt h-vete och slutat  sälja det märket.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...