Hoppa till innehåll

Rekommenderade kulor


Richard Jonsson

Recommended Posts

Richard Jonsson

Tjäna!

Har nu börjat få hem alla delar o saker som krävs för att kunna jaga.

Har en winchester xpr i .308 utan dämpare eller m-broms.

Det jag undrar lite över är om det finns andra xpr ägare här på forumet eller kunniga säljare, ägare osv som kan rekommendera en redigt grym kula att jaga med, samt en billig och bra övningsammunition. Det som jag kommer att jaga lär bli gris och rådjur i första hand.

 

Tack

/Richard 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

SST är en redigt effektiv kula, bra död, men blir ganska slafsigt; sköt en råkid på 40 m; den va urtagen o klar när jag gick fram: praktiskt. På en 20 kg gris va båda bogarna "borta"!

Men jag kommer fortsätta använda den då jag vill ha viltet på stället, vilket 10/10 blivit.

Även på räv olikn småvilt mkt bra effekt. - men vill man ha lite kött/pälsförstöring så ska man nog välja annan kula.

fabriks sst superformance skjuter bra o fort i både min 308 o 6,5*55. - 895 m/s i 308 med 51 cm pipa och 870 m/s i 6,5 med 74 cm pipa.

Ganska hårt laddade och ngt "stora/långa" hylsor - mot bröstet; så kan kärva lite i slutstycket, särskilt i min tikka 308 som väl sägs ha tajta patronlägen.

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...