Hoppa till innehåll

Västgårds 2019


Dahla

Recommended Posts

12 minutes ago HuggyBear sa:

Count me in!

Otippat... eller inte :D

 

Vad är det som gör mässan så bra?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

44 minutes ago Dahla sa:

Vad är det som gör mässan så bra?

Jag var tidigare på Fäviken varje år.
Det är som man är i ett helt annat land än mässorna här nere. Du är i Jämtarnas värld: Lugnare tempo, trevligare folk. Mera glimten i ögat. Mera rutiga skjortor, ingen Stockholmsdialekt. Ingen som hostar demonstrativt när man röker pipa och talat om vilket datum och vilket sekel dom slutade- men tillägger att dom inte saknar det.
Det löser sig alltid-  i en helt annan värld 

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Västgårds är ju tom bättre än Fäviken tycker jag å många med mig. Bättre parkerings/camping möjligheter å allt är liksom närmare utan att för den skull kännas trångt. Den familjära "allakännerallastämningen" är påtaglig å det är som sagt enormt trivsam atmosfär i Kall ?

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kommer också dit som vanligt, som arbetare för pistolklubben. Så om någon är sugen på att skjuta lite svartkrut eller bara surra en sväng så finns jag längst ner på skjutområdet. 

/Willy

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2019-06-07 at 23:00 Dansken sa:

Jag var tidigare på Fäviken varje år.
Det är som man är i ett helt annat land än mässorna här nere. Du är i Jämtarnas värld: Lugnare tempo, trevligare folk. Mera glimten i ögat. Mera rutiga skjortor, ingen Stockholmsdialekt. Ingen som hostar demonstrativt när man röker pipa och talat om vilket datum och vilket sekel dom slutade- men tillägger att dom inte saknar det.
Det löser sig alltid-  i en helt annan värld 

Hur blir det i år då min vän, kommer du upp?

/Willy

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago Dansken sa:

Humla vill gärna dit- så jag får väl åka med dit...

Tur att hon håller lite ordning på dig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska nog dit. I år evt också på kvällen...Steve n' Seagulls vill man ogärna missa...och Atomic Swing. Är ju inte så långt heller (med norrlandsmått...har väl ca 20 mil dit)...och har svärmor i Järpen och svärfar i Konäs...så boende blir väl hos nån av dem :)

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2019-06-16 at 01:30 Bubs sa:

Jag kommer också dit som vanligt, som arbetare för pistolklubben. Så om någon är sugen på att skjuta lite svartkrut eller bara surra en sväng så finns jag längst ner på skjutområdet. 

/Willy

Dotra tyckte det var kul att panga Luger i fjol...och pappa för den delen Colt Single Action Army svartkrut ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Dr Krall sa:

Dotra tyckte det var kul att panga Luger i fjol...och pappa för den delen Colt Single Action Army svartkrut ?

Du har bra smak, Colten är riktigt trevlig att skjuta med. Men lugern är inte fy skam den heller.

/Willy

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Dansken sa:

Humla vill gärna dit- så jag får väl åka med dit...

Klok hund det där. 

/Willy

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...