Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• JaktOscar
      By JaktOscar
      Hej!
      En kompis wachtelblandis har nu börjat göra utfall mot andra hundar vid både jakt och hemma. De kan leka först men sen så ryter han till och biter. Han har blivit attackerad av andra hundar har jag förstått om det kan ha lyft fram detta beteende. 
      Någon som har tips på hur man kan ta bort detta beteende då han jagar i ett ganska stort lag med mycket hundar. 
      Sen efter skott så vaktar han viltet mot andra hundar då det är hans men det tycker jag inte är så farligt då det bara är att vissla in honom så kommer han. 
      Vad ska vi göra tycker du?
      Skitjakt!!
    • vandraren
      By vandraren
      Tjena!
      Startar ytterligare en tråd här, då frågeställningarna skiljer sig, och för att vi nu haft vår Jackie ett tag. Nu har jag hunnit observera några saker, som även det medför frågor.
      Vad menas med gundog? Vad gör de?
      Jag har nu haft Jackie ett tag, och vill berätta två saker särskilt, som ser riktigt lovande ut:
      1. Vi var ute och gick och passerade då stället där barnfamiljer och pensionärer matar änderna. Änderna lyfte så det dånade: taxarna ville fram och nypa dem, Jackie satte sig som om svansen vägde 200 kg!!!! Satt hur stadigt som helst!
      2. Vi gick ut på ett fält, ifrån en kortände, och jag släppte Jackie. På väg ifrån mig så höll hon till höger, alltså från mitten och ut till muren på höger hand, och slog fram och tilbaka. Vid fältets ände så höll hon sig på vänster sida, och slog från kantremissen till mitten, på vägen tebax. Väl tebax så rundade hon mig och gick rakt iväg ut i ytan hon sökt av och tog en löpa som ledde henne över muren till höger... Då blev frun nervös och kunde inte hålla tyst, så hon började tjoa och kalla på Jackie... Lesson learned: ta inte med frun nästa gång Jackie skall få känna sig fram...
      De två observationerna/upplevelserna känns mycket lovande! Hoppas nu bara att det inte bara var slump att hon uppförde sig så....?
      p.
    • JaktOscar
      By JaktOscar
      Hej!
      Undrar om du/ni har några förslag på hur man ska jaga in en Wachtel. Har tänkt att jaga in den på rå, dov, kron och vildsvin. Tacksam för svar! Skitjakt!
    • JaktOscar
      By JaktOscar
      Hej! Jag undrar om det är någon som vet hur en ADB jagar och om det finns några aktiva kennlar nära västra Götaland !?! Har inga problem att åka en bra sväng för dem. Vet ni också vad priset ligger på, på en sådan hund?
      tacksam för alla svar!! Skitjakt!!
    • JaktOscar
      By JaktOscar
      Hej! Ska skaffa en tax nu men undrar om man ska jaga in den på kronvilt. Har mycket kronvilt och har tänkt att jaga det med en hund men om det är taxen vet jag inte. Har hört att dom gärna ställer sig som älgar och vildsvin så det blir ståndskall och taxens korta ben oroar mig. 
https://www.AUTOdoc.SE
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...