Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• SannaAndersson
      By SannaAndersson
      Tjo! Behöver er hjälp alla jakt människor!
      Ska köpa en pannlampa till min sambo som är en riktig jakt galning... men det är ju en djungel att hitta i när man inte förstår.
      Har ni något tips på en bra pannlampa som inte kostar över tusen kronor? Går det att hitta? 
      Tack på förhand.
    • Richard Jonsson
      By Richard Jonsson
      Tjäna!
      Har nu börjat få hem alla delar o saker som krävs för att kunna jaga.
      Har en winchester xpr i .308 utan dämpare eller m-broms.
      Det jag undrar lite över är om det finns andra xpr ägare här på forumet eller kunniga säljare, ägare osv som kan rekommendera en redigt grym kula att jaga med, samt en billig och bra övningsammunition. Det som jag kommer att jaga lär bli gris och rådjur i första hand.

Tack
      /Richard 
    • Richard Jonsson
      By Richard Jonsson
      Haloj på er!

Sitter o kikar runt för ett allround sikte till min första klass 1'a som har kommit hem (nykär),
      Jag kollade förut på 2-10x50 och 2.5-15x50 sikten och de som är där omkring, då jag ej är den med tätast plånbok och tänkte skaffa ett sikte som jag kan ha till lite allt möjligt.
      Mitt första vilt lär garanterat vara gris eller rådjur, så vak eller pyrsch är det som står högst upp på sannolikhetstabellen.

Min fråga är dels denna, vad har ni andra för erfarenhet om 10x zoom växling? för jag har tittat på ett nikkon stirling c-more 2-20x44, och det borde väl funka på dels korta som redigt långa håll?
      Samt, är x44 tillräckligt för att kunna se väl i skymning och när solen ej ligger på ? (är 25 med perfekt syn) eller borde man ha minst x50 i ockular ?
      Tack på förhand:
      Richard
https://www.AUTOdoc.SE
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...